چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاهی در جنوب فرانسه دستور تخریب یک عمارت فرعونی ۵۷ میلیون یورویی را به جرم «احداث غیرقانونی و فریبکارانه» صادر کرد.

كاخ فرعوني در فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، کاخ دیتر در شهر گرس فرانسه پیش‌تر یک خانه روستایی متروک به مساحت ۲۰۰ مترمربع بود که مارها در آن لانه کرده بودند اما آقای پاتریک دیتر چند سال پیش تصمیم گرفت بخش‌هایی از ملک خود را به عمارتی باشکوه به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع به شیوه معماری توسکانی تبدیل کند. او که با همسرش مونیکا در این کاخ یا شاتو زندگی می‌کند، آن را سال ۲۰۰۰ خریده بود.

بر اساس حکم دادگاه، کاخ دیتر «یک پروژه فرعونی، فریبکارانه و مطلقا غیرقانونی» است که بدون اجازه رسمی از مراجع قانونی ساخته شده و باید در ۱۸ ماه آینده به شکل کامل تخریب شود. آقای دیتر این حکم را پذیرفته و به ازای هر روز تاخیر در به سرانجام رساندن آن پس از یک سال و نیم، ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو جریمه می‌شود. دادگاه پرونده ملک غیرقانونی شهر گرس ماه ژانویه برگزار شده بود.

دیتر با دست‌اندازی به منابع طبیعی و زمین‌های جنگلی منطقه عمارت فرعونی خود را در مساحتی هزار مترمربعی بنا کرد و این ملک را به پروژه‌های سینمایی و جشن‌ها و مهمانی‌های اشرافی اجاره داد؛ آن هم با قیمت نجومی ۵۰ هزار یورو در هر روز. اینجا بود که ساکنان منطقه از سر و صدای برنامه‌های عمارت دیتر به دادگاه شکایت کردند و قرار شد هر کدام از همسایه‌های عمارت جنجالی ۴۵ هزار یورو خسارت دریافت کنند.

مالک عمارت فرعونی خانه ۲۰۰ متری خود را به یک زوج انگلیسی فروخت و حدود ۱۰ سال طول کشید تا در بخش‌های بیرونی آن یک شاتو به شیوه معماری توسکانی بسازد. هر چند حالا ناچار است تا پاییز سال آینده این بنا را با خاک یکسان کند.

کد خبر 435675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha