همشهری آنلاین: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر آماده‌باش کامل شهرداران مناطق و نواحی شهرها و بسیج منابع و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات به ویژه در مناطق با خطر پذیری بالا از جمله مسیل‌ها و روددره‌ها تاکید کرد.

شهرداری

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد که در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده استان لرستان سخن می گفت، افزود: با توجه به وضعیت جوی کشور ضرورت دارد شهرداری ها و سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی و واحد های مدیریت بحران آنها آماده مقابله با وقوع سیل و آب گرفتگی بویژه در مناطقی از شهر که احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی می رود، باشند.

وی افزود: پس از بروز بحران، شهرداری‌های محل وقوع می بایستی با فوریت هماهنگی لازم را برای بازگشایی مسیل ها با بسیج تمامی امکانات موجود به منظور جلوگیری از آب گرفتگی و یا تخلیه آب منازل و اماکن عمومی به کار گیرند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با توجه به حضور مسافران نوروزی در تمامی شهرهای کشور و احتمال وقوع پدیده هایی نظیر رگبار سیل آسا، تگرگ، وزش باد شدید، کاهش دما، جاری شدن سیل و آب گرفتگی، تاکید کرد: ضرورت دارد شهرداری ها توجه ویژه ای به مسافران نوروزی داشته باشد و در هنگام وقوع حوادث آنها را به نقاط امن راهنمایی نمایند و برای اطلاع رسانی دقیق و سریع به شهروندان و مسافران نوروزی برنامه ریزی نمایند.

جمالی نژاد همچنین بر انجام اقدامات پیشگیرانه و آمادگی و پایش و نظارت مستمر ستاد مدیریت بحران شهر و سایر سازمانهای خدمات رسان به ویژه سازمان آتش نشانی تاکید و اظهار کرد: دستورالعمل های ابلاغی در زمینه مدیریت بحران و دستورالعمل خدمات سفرهای نوروزی سال ۹۸ باید بطور کامل توسط شهرداری ها اجرا شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداران و معاونین، مدیران و روسای سازمان های ذیربط شهرداری می بایستی حضور موثر و مداوم در محل کار داشته باشند، اضافه کرد: از شهرداری ها خواسته شده در هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط، برنامه ریزی های لازم را برای اسکان موقت و اضطراری انجام دهند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین از اقدامات شبانه روزی مدیریت بحران در استان لرستان و سایراستانها و فعالیتهای صورت گرفته توسط شهرداری ها و دهیاریها قدردانی کرد و گفت: لازم است این اقدامات و آمادگی تا خاتمه تعطیلات نوروزی ادامه داشته باشد.

جمالی نژاد همچنین گفت: با توجه به ادامه بارش ها در برخی استانها، استان های همجوار آنها باید آمادگی کمک رسانی به مناطق حادثه دیده را داشته باشند و برای این امر طرح های کاربردی به منظور اجرا داشته باشند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، شایان ذکر است جمالی نژاد رییس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور طی روزهای اخیر از مناطق سیل زده استان های گلستان و خراسان شمالی و همچنین لرستان بازدید نموده است.

کد خبر 435630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha