سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سه شنبه ششم فروردین بر اثر رگبار و رعد و برق شدید؛ وقوع سیلاب در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

سیل یک روستای چهارمحال و بختیاری ‌را کاملا زیر آب برد/۲۰ روستا‌ در معرض تهدید قرار دارند

امین حسین نقشینه، در گفت و گو با  ایرنا، اظهار داشت: همچنین امروز طغیان رودخانه‌ها و احتمال سیلابی شدن غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات زاگرس و البرز نیز بارش برف و باران پیش‌بینی شده است، از مسافران نوروزی درخواست کرد به اخبار و هشدارهای هواشناسی دقت کرده، به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند.

  • هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با ۱۴۱ تماس بگیرند

وی تصریح کرد: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) هم احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می‌شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

  • بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار

نقشینه با اشاره به اینکه اکنون و در زمان مخابره این خبر شاهد بارش شدید برف در ملایر، شازند و خوانسار هستیم و بارش باران در یاسوج و سمیرم از شدت بیشتری برخوردار است، گفت: این سامانه بارشی می‌تواند در برخی مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ و در مناطق سردسیر و مرتفع زاگرس و البرز به صورت برف باشد.

کد خبر 435587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha