دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور ضمن صدور اخطاریه‌ای از وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان خبر داد.

سيل

به گزارش ایسنا، در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور آمده است: سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور از بعدازظهر امروز ( ۵ فروردین) و طی روز سه‌شنبه (۶ فروردین) به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در روز چهارشنبه (۷ فروردین) با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که امروز (۵ فروردین)، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، اصفهان، غرب یزد و جنوب قم رخ دهد.

همچنین امروز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می شود که بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و بارش برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

بر اساس متن اخطاریه سازمان هواشناسی، فردا (۶ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

همچنین رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز خواهیم داشت.

افزون بر اینها، در روز چهارشنبه (۷ فروردین) بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرد ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کنند، تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه کرد  تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی را بیندیشند.

کد خبر 435513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha