دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوئینگ بسطِ "نرم افزارِ مصححِ سیستم ضد اوج گیری بی‌سبب" خود را به پایان رسانده است؟

بوئینگ مشکل فنی هواپیمای "٧٣٧ مکس" را رفع کرد

رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید به گفته یک منبع آگاه در بخش هوانوردی، شرکت بوئینگ بسطِ "نرم افزارِ مصححِ سیستم ضد اوج گیری بی سبب" بوئینگ ٧٣٧ مکس خود را برای به پایان رسانیده است.

شرکت بوئینگ این نرم افزار را ۲۴ مارس/۴ فروردین به سه کمپانی آمریکایی "آمریکن ایر لاینز"، "سوت وست" و "یونایتد" و خلبانهاشان در شهر "رنتون" واقع در ایالت واشنگتن عرضه کرد.

خلبان‌های دو کمپانی آمریکن ایر لاینز و سوت وست باید در عملیات شبیه سازی پرواز این نرم افزار را آزمایش کنند.

شرکت بوئینگ در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه از تکذیب و ﺗﺄیید این اطلاعات خودداری کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آژانس فدرال هوانوردی (اف ای ای) موقتاً با طرح پیشنهادی شرکت بوئینگ برای ساخت نرم افزار مصحح سیستم ضد اوج گیری و آموزش خلبانان موافقت کرده است. بنا بر همین روزنامه، آژانس فدرال هوانوردی پس از آزمایشات و بررسی های بیشتری که در هفته های آتی انجام خواهد گرفت، رﺃی نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

سخنگوی آمریکن ایر لاینز که دارای چهارده هواپیمای ٧٣٧ مکس است، تنها ﺗﺄیید کرد که نمایندگانی از این کمپانی در جلسه امروز که به منظور عرضه نرم افزار جدید شرکت بوئینگ انجام می یابد، شرکت خواهند کرد.

سخنگوی کمپانی سوت وست گفت که این کمپانی و خلبانهایش باید اطمینان حاصل کنند که اصلاحات صورت گرفته از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

کد خبر 435466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha