شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه در واکنش به تحولات میدانی جدید سوریه و ادعای شبه‌نظامیان کُرد مبنی بر پاکسازی آخرین پایگاه تروریست‌های داعش در سوریه، گفت که منبع تهدیدات تروریستی علیه ما ازبین رفت.

مکرون از سقوط آخرین پایگاه داعش در سوریه گفت

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه از پایان حضور داعش در سوریه با عنوان پایان منبع تهدیدات تروریستی علیه کشورش یاد کرد و نوشت: نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند که آخرین پایگاه داعش در سوریه به نام الباغوز سقوط کرد. من از آنها به‌عنوان شرکای فرانسه و نیروهای ائتلاف بین‌المللی که ما نیز جزئی از آن هستیم، تشکر می‌کنم».

مکرون یادآور شد که اما تهدیدات تروریستی علیه ما همچنان ادامه دارد و باید هوشیار باشیم.

طی سال گذشته داعش بسیاری از مناطق زیر کنترل خود را در ادلب، دیرالزور، بخش هایی از البوکمال، السوسة، الشعفه، البوحسن، البوخاطر و مناطقی از حومه دمشق از دست داد. شکست این گروه در منطقه الهجین به عنوان یکی از پایگاه های داعش در دیرالزور بزرگترین ضربه را به این گروه وارد کرد. اکنون پس از سپری شدن 6 سال از پیدایش گروه تروریستی داعش و شکست‌های این گروه در جبهه های نبرد عراق و سوریه همه نگاه ها به شهرک الباغوز در حومه دیرالزور در شرق رود فرات دوخته شده بود. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که داعش با شکست در این منطقه به پایان خط خود رسیده است. چنین عاقبتی برای داعش تا حد زیادی مرهون تلاش های جمهوری اسلامی ایران است.

پس از شکست داعش در عرصه نظامی نبرد آینده علیه این گروه نبرد فکری است. نابودی نظامی این گروه کافی نیست، بلکه باید اندیشه های آن را خشکاند.

در این مسیر جمهوری اسلامی نشان داده است که بیشتر از هر بازیگر دیگری راسخ و استوار است و کشورهای غربی منجمله فرانسه باید میان گفته ها و کردارهای نظامی و سیاسی خود در بحران های خاورمیانه تطابق بیشتری برقرار سازند.

بر اساس این گزارش، سخنان مکرون در خصوص سقوط آخرین پایگاه داعش در سوریه در شرایطی ایراد می شود که هفته پیش در جریان تظاهرات پاریس که با رفتار خشونت آمیز ماموران انتظامی و امنیتی همراه بود، برخی گروه های افراطی نیز به مغازه های خیابان معروف شانزلیزه حمله کرده و خسارات فراوانی به بار آوردند. با وجود تهدید دولت فرانسه به افزایش خشونت علیه معترضان، صدها تن از 'جلیقه زردها' امروز(شنبه) با تظاهرات در خیابان های پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه، نوزدهمین دور از اعتراض های خود به سیاست های مکرون را آغاز کردند.

کد خبر 435356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha