سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنگنده‌های ترکیه از 7 آذر تاکنون با 6 بار یورش به شمال عراق 330 مورد از اهداف کردهای شورشی کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را بمباران کرده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه زمان چاپ ترکیه ، نیروهای مسلح ترکیه بعد از صدور اجازه عملیات برون مرزی به منظور غیر فعال کردن تروریستهای پ.ک.ک ساکن شمال عراق تدابیر نظامی لازم را اتخاذ کرد.

نیروهای امنیتی این کشور علی‌الرغم شرایط بد جوی زمستان عملیات خود را ادامه می دهند و تاکنون چندین اردوگاه مهم پ.ک.ک را با عملیات‌های زمینی و هوایی خود با خاک یکسان کرده‌اند.

در این چارچوب، نیروهای امنیتی ترکیه با انجام اولین عملیات خود در اول دسامبر 2007 از زمین وارد شمال عراق شد و نقاط مشخص شده را نابود کرد. این نیروها در تاریخ های 16، 22و 26 دسامبر 2007 با کمکهای اطلاعاتی امریکا اردوگاههای پ.ک.ک در کوه قندیل را از هوا بمباران کرد.

در کنار نابودی 300 موضع از پیش تعیین شده 200 تروریست پ.ک.ک کشته شدند.

در سال 2006 نیز عملیات نیروهای مسلح ترکیه علیه پ.ک.ک ادامه داشت طوریکه جنگنده های ترکیه با دو بار یورش به شمال عراق چندین اردوگاه مهم پ.ک.ک را مورد هدف قرار دادند. در این حملات که در 15 ژانویه و 4 فوریه انجام شد ضربه سنگینی به پیکره کردهای شورشی وارد آمد.

جنگنده اف 16نیروهای هوایی ترکیه در آخرین حمله هوایی خود به شمال عراق که دوشنبه (15بهمن) اجرا کردند 70 موضع از پیش تعیین شده را در قالب 11 گروه هدف با خاک یکسان نمودند.

فرماندهی ستاد مشترک ارتش ترکیه دوشنبه با انتشار گزارشی از اجرای این عملیات را با دقت بسیار بالا اعلام کرد و از ادامه عملیات‌های هوایی نیروهای مسلح این کشور علیه مواضع پ.ک.ک در روزهای آتی با جدیت بیشتر خبر داد.

کد خبر 43522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز