همشهری آنلاین: سرمربی استقلال، گفت: دربی در ایران و آسیا یک بازی فوق‌العاده است. باید ببینیم چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. فعلاً وقت لازم تا دربی را داریم.

شفر

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، وینفرد شفر بعد از پیروزی یک بر صفر استقلال مقابل نساجی قائم شهر در نشست خبری با اشاره به مشکل دروازه‌بان نساجی از ناحیه چشم، گفت: مشکلی برای چشم او پیش آمد و امیدوارم این موضوع مشکل خاصی نباشد. این پیروزی برایمان اهمیت بالایی داشت و دنبال پیروزی در آخرین بازی سال بودیم.

وی ادامه داد: وقتی به مشکلات تیم در سال گذشته نگه می‌کنم و می‌بینم در رده دوم جدول رده‌بندی هستیم، خوشحال می‌شوم. با عملکردی که در نیمه دوم داشتیم، نشان دادیم که تیم شخصیت بسیار خوبی دارد و این برای فوتبال بسیار مهم است.

سرمربی آلمانی استقلال خاطرنشان کرد: شرایط این بازی هم تا حدودی شبیه به مسابقه قبل‌مان بود. پنج، شش موقعیت گلزنی داشتیم که گل نشد. در بازی قبل یک اشتباه کردیم و بازی تساوی شد. از بابت ۳ امتیاز و شانس‌های گلزنی خوشحال هستم اما بابت نتیجه و فرصت‌های از دست رفته خوشحال نیستم.

وینفرد شفر با اشاره به بازی‌های پی‌درپی تیمش در مدت زمان اخیر گفت: به دلیل بازی‌های زیاد، بعضی نفرات تغییر می‌کنند. حسینی جانشین رحمتی شد و تبریزی را به جای منشأ به زمین فرستادیم. دو دروازه‌بان بسیار خوب داریم و اگر کسی را عوض می‌کنیم به دلیل مطالب رسانه‌ها نیست که می‌دانیم از کجا نشأت گرفته است. ما به دلیل مطالب رسانه‌ها دروازه‌بان‌ها را تغییر نمی‌دهیم. هدفمان حفظ شرایط خوب هر دو دروازه‌بان است.

وی درباره وضعیت تیمش در سالی که سپری شد، خاطرنشان کرد: زمانی که فصل را آغاز کردیم، ۶۰ درصد آماده بودیم و در حال حاضر با ۸۰ درصد آمادگی، دوم شدیم. نمی‌خواهم سال آینده هم مانند امسال عمل کنیم. در نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه، مسائل موردنظرم را بازگو کردم و اعلام کردم که این تیم برای فصل بعد باید حفظ شود. باید قرارداد بازیکنان قبل از دریافت پیشنهاد جدید تمدید شود. شاید یکی دو نفر را عوض کنیم ولی به دنبال حفظ تیم هستم.

سرمربی استقلال ادامه داد: مدیرعامل باشگاه لیست بازیکنانم مدنظرم را می‌داند. زمانی برای از دست دادن نداریم و می‌خواهیم در سال اتی، کاری بزرگ در آسیا و لیگ برتر ایران انجام دهیم. به این بازیکنان ایمان دارم و امیدوارم مذاکره با بازیکنان به سرعت آغاز شود.

شفر با تشکر از هواداران و اعضای کادرفنی و تدارکات تیمش، گفت: سال ایرانی رو به پایان است. از هواداران تشکر می‌کنم و می‌گویم که آنها بهترین هستند و برد ما را تضمین می‌کنند. در غیبت آن‌ها قادر به پیروزی نیستیم. از کمیته مشوقین باشگاه برای طرح‌های هوادارای تشکر می‌کنم. از کادر پزشکی، تدارکات و رسانه تشکر می‌کنم که کار خود را خوب انجام می‌دهند. از آقایان بیژن طاهری، اشکان نامداری، میگوئل، مارتین، فیلیپ، ساشا و فرهاد مجیدی تشکر می‌کنم.

او افزود: کار تیمی مهم است. در ایران دنبال سوپر استار نیستیم و به دنبال کار تیمی هستیم. از همه بازیکنان تشکر می‌کنم. شاید یک نفر در دیداری به میدان نرود و خوشحال نباشد. امروز تبریزی بازی کرد و شاید بازی بعدی تیموری یا محمدی‌مهر بازی کنند اما ما همه کنار هم هستیم.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم. ما دوره کاری خوب و منصفانه‌ای با همدیگر داشتیم. وجهه ایران و باشگاه‌ها در رسانه‌ها و جهان ارزشمند است. شاید یک نفر بخواهد وجهه رسانه‌ها را خراب کند اما من از شما تشکر می‌کنم.

وی گفت: از امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال و خانواده او تشکر می‌کنم. از علیرضا فرزند مدیرعامل استقلال تشکر می‌کنم که در پرونده پاتوسی و ایسما نقش مهمی داشتند و اطلاعات زیادی به ما دادند که شاید خیلی‌ها ندانند. نوروز مبارک باشد.

سرمربی آلمانی استقلال درباره لیست خرید تیمش در فصل آتی گفت: هنوز بازیکنی را انتخاب نکردیم. صرفاً اعلام کردم شاید نیازمند بازیکن جدیدی باشیم. شاید بازیکنان جوان‌تر همانند محمدی مهر، تیموری و آقایی به سطح بالاتری بروند و دیگر به خرید نیاز نیست. تیم‌مان هم اکنون در شرایط خوبی است. نظم و هماهنگی خوبی در تیم حاکم است. بازیکنانی مانند اللهیار و ایسما به شرایط بهتری می‌رسند. کارمان همین است.

شفر در ادامه درباره در اولین دیدار سال ۹۸ و شانس صدرنشینی استقلال در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس در داربی تهران گفت: امروز باید در این بازی مهم به پیروزی می‌رسیدیم. الان بازیکنان به تعطیلات می‌روند و من هم به خانه‌ام می‌روم. در این مدت زمان، بدنساز تیم به بازیکنان برنامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: دربی از اهمیت بالایی برخوردار است اما سایر بازی‌ها هم کم اهمیت نیستند. اگر امروز ما می‌باختیم، دربی مهم نبود. بازی امروز برای ما مهم‌تر از بازی پرسپولیس بود. باید برگردیم و خودمان را برای دربی آماده کنیم. باید حریف را تحلیل و بررسی کنیم. با دستیارانم تیم حریف را آنالیز می‌کنیم تا برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. می‌خواهیم هواداران را خوشحال کنیم اما هواداران امروز هم خوشحال شدند. این دربی در ایران و آسیا یک بازی فوق‌العاده است. باید ببینیم چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم. فعلاً وقت لازم تا دربی را داریم.

کد خبر 434914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز