همشهری آنلاین: رویترز گزارش داد، اخضر ابراهیمی ریاست کنفرانسی که رئیس‌جمهوری الجزایر درباره آینده سیاسی کشورش پیشنهاد داده بود، برعهده می‌گیرد.

اخضر ابراهیمی

به گزارش ایسنا، اخضر ابراهیمی دیپلمات کهنه کار و وزیر خارجه پیشین الجزایر در صدد اعلام آنچه است که آن را "فرایند گذار" جدید خوانده که آینده الجزایر را ترسیم می‌کند.

یک منبع دولتی گفته است، ‌ ابراهیمی امروز کنفرانس خبری برگزار کرده و یک "گذار انتقالی جدید" را اعلام می‌کند.

به گفته این منبع، ‌ دیپلمات کهنه کار الجزایری در در راس این کنفرانس ملی قرار می‌گیرد.

به گزارش رویترز به نقل از این منبع دولتی، این کنفرانس الجزایری شامل نمایندگان تظاهرکنندگان نظیر جمیله بوحیرد، ‌ زهره ظریف بیطاط، اخضر بورقعه و کسانی خواهد بود که نقش برجسته‌ای در جنگ استقلال که از ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ طول کشید، ‌ ایفا کردند.

این در حالی است که عبدالعزیز بوتفلیقه، ‌رئیس‌جمهوری الجزایر روز گذشته بعد از اعلام انصراف از نامزدی برای دور پنجم انتخابات ریاست‌جمهوری میزبان اخضر ابراهیمی بود.

اخضر ابراهیمی پس از دیدار با بوتفلیقه اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر کشور دارد، بوتفلیقه مرا در جریان اتفاقات جاری الجزایر و تصمیمات مهمی که قصد اتخاذ آنها را دارد، قرار داد.

او ضمن ابراز خوش‌بینی خود نسبت به این تحولات، گفت: صدای مردم به ویژه جوانان شنیده شده است و یک مرحله جدید و سازنده که بسیاری از مشکلات ما را رفع کند، خیلی زود آغاز خواهد شد.

همچنین امانوئل ماکرون، ‌ رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار یک گذار "برای مدتی معقول" در الجزایر شد.

کد خبر 434531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha