همشهری آنلاین: سازمان‌دهندگان دوسالانه ونیز با اهدای یک جایزه شیر طلایی افتخاری از یک عمر دستاورد جولی اندروز، بازیگر برجسته بریتانیایی و برنده اسکار در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز تقدیر می‌کنند.

جولي اندروز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، اندروز ۸۳ ساله در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرده و بیش از همه با هنرنمایی در دو فیلم ماندگار «مری پاپینز» و «آوای موسیقی» («اشک‌ها و لبخندها») در دو سال ۱۹۶۴ و ۱۹۶۵ شناخته می‌شود. او برای «مری پاپینز» برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد و با «آوای موسیقی» و «ویکتور/ویکتوریا» نامزد اسکار بود. شش گلدن گلوب، سه گرمی، دو امی و یک بفتا دیگر افتخارهای کارنامه این بازیگر تواناست.

اندروز سال ۲۰۰۱ در فیلم بسیار موفق «خاطرات پرنسس» همراه با آن هاتاوی ظاهر شد و سه سال بعد نقش ملکه رنالدی را در دنباله همان فیلم با نام «نامزدی سلطنتی» تکرار کرد. از دیگر فیلم‌های کارنامه او می‌توان «پری دندان» در ۲۰۱۰ و صداپیشگی در مجموعه فیلم‌های «شرک» و «من نفرت‌انگیز» را نام برد.

دوسالانه ونیز هر سال دو جایزه شیر طلایی اهدا می‌کند: اولی به یک کارگردان می‌رسد و دومی به یک بازیگر مرد یا زن. دیوید کراننبرگ، کارگردان کانادایی و ونسا ردگریو، بازیگر بریتانیایی دو جایزه شیر طلایی ونیز ۲۰۱۸ را بردند. هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز ۲۸ اوت تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود.

کد خبر 434098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha