همشهری آنلاین: خبرگزاری رویترز امروز به نقل از وزیر اقتصاد آلمان نوشت، اگرچه اتحادیه اروپا به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست ولی این نهاد آماده است تا برای دفاع از منافع خود با تصمیم های یک جانبه این کشور مقابله کند.

germany

به گزارش روز جمعه ایرنا، پیتر آلتمایر (Peter Altmaier) روز پنج شنبه (۱۶ اسفند) به تلویزیون آلمانی زد دی اف (ZDF) گفت: جنگ و جنگ های تجاری از اساس ایده خوبی نیستند چرا که آخر سر همه می بازند. هدف و منافع ما این است که از جنگ تجاری (با آمریکا) پرهیز کنیم.

وی افزود که اتحادیه اروپا می خواهد اختلاف نظر با آمریکا را با توافق بر سر تعرفه های پائین تر (گمرکی) حل و فصل نماید.

با این حال آلتمایر هشدار داد که اگر واشنگتن تصمیم به اعمال یکجانبه تعرفه های بالاتر بگیرد، بروکسل به وسیله ساز و کارهای خود واکنش نشان خواهد داد تا 'همگان بدانند که ما از منافع خود دفاع و محافظت می کنیم. '

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد آلمان پیشتر برهه کنونی در روابط اتحادیه اروپا و آمریکا را «فاز مهم و تعیین کننده» خوانده و گفته بود که اتحادیه اروپا باید بصورت یکپارچه عمل کرده و توانایی خود را در مذاکره به نمایش بگذارد.

به گفته آلتمایر، اعمال تعرفه های گمرکی برای خودروها اقدام نادرستی است که آثار مخرب جهانی دارد، از این رو آمریکا و اروپا باید تعرفه های خودرو را کاهش دهند.

کد خبر 434042

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha