همشهری آنلاین: نوزاد پسری که هنگام تولد فقط ۲۶۸ گرم وزن داشت و تصور می‌شود کوچک‌ترین نوزادی در جهان باشد که به طور موفق درمان شده است، از بیمارستانی در توکیو مرخص شد.

infant2

به گزارش بی‌بی‌سی این نوزاد که با عمل سزارین اورژانس در ماه اوت در تابستان گذشته به دنیا آمد، آن‌قدر کوچک بود که در یک جفت دست پیاله شده جای می‌گرفت.

این نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد تا زمانی که هفته پیش دو ماه پس از تولدش از بیمارستان مرخص شد. این نوزاد اکنون ۳.۲ کیلوگرم وزن دارد و به طور طبیعی تغذیه می‌کند.

این نوزاد که در ۲۴ هفتگی متولد شد، پنج ماه را در بیمارستان گذراند.

مادر او گفت:‌«من فقط خوشحالم که او به این اندازه بزرگ شده است، راستش فکر نمی‌کردم زنده بماند.»

دکتر تاکشی آریمیتسو که این نوزاد غیرعادی را درمان کرد ،می‌گوید او کوچک‌ترین نوزادی است که در یک بیمارستان به دنیا آمده و زنده مرخص شده است.

رکورد قبلی در این مورد مربوط به پسری در آلمان بود که با وزن ۲۷۴ گرم متولد شد. کوچک‌ترین نوزاد دختر زنده‌مانده نیز مربوط به آلمان در سال ۲۰۱۵ می‌شود که ۲۵۲ گرم وزن داشت.

به گفته مسئولان بیمارستان دانشگاه کیو که این نوزاد در آن متولد شد، میزان بقای نوزادان متولدشده زیر کیلوگرم در ژاپن ۹۰ درصد است. اما برای نوزادان زیر ۳۰۰ گرم این رقم به حدود ۵۰ درصد افت می‌کند.

در میان نوزادان کم‌وزن، میزان بقای پسران بسیار کمتر از دختران است. کارشناسان پزشکی دقیقاً نمی‌دانند علت این تفاوت چیست، اما عقیده دارند ممکن است رشد آهسته‌تر ریه‌های نوزاد پسر در این مورد دخیل باشد.

کد خبر 433525

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha