همشهری آنلاین: پلیس سریلانکا اعلام کرد: بر اثر یک حمله انتحاری در کلمبو دست کم 5 نفر کشته و 89 نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش الجزیره، انیل جاسینقه رییس بیمارستان ملی کلمبو، روز یکشنبه 3 فوریه پس از وقوع انفجار در ایستگاه اصلی راه‌آهن کلمبو گفت: 94 نفر به بیمارستان انتقال داده شده‌اند که از این میان 5 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی پلیس سریلانکا نیز گفت: این یک انفجار انتحاری بود که بر سکوی سه ایستگاه راه‌آهن رخ داد که توسط یک زن انجام گرفته است.

بمب گذار پس از خروج از قطار خود را منفجر کرد. انفجار در ایستگاه راه‌آهن، ساعاتی پس از وقوع یک انفجار دیگر در باغ وحش کلمبو رخ داد. در آن انفجار نیز 4 نفر مجروح شده بودند. سخنگوی ارتش درباره انفجار در باغ وحش کلمبو نیز گفت: این انفجار در واقع به منظور هشدار به مردم رخ داده است. تا کنون هیچ فرد و یا گروهی مسولیت این دو انفجار را به عهده نگرفته است.

روز شنبه 2 فوریه نیز انفجار یک بسته حاوی مواد منفجره در اتوبوسی در شمال سریلانکا 20 کشته و دست کم 68 مجروح برجای گذاشته بود. پلیس ببر‌های تامیل را مسوءل این انفجار دانسته بود.[سریلانکا: 20 نفر در انفجار اتوبوس کشته شدند]

این انفجار‌ها در حالی رخ داده‌اند که در آستانه شصتمین سالگرد استقلال سریلانکا  از بریتانیا، تدابیر امنیتی شدیدی در کلمبو پایتخت برقرار شده است.

کد خبر 43346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز