همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: تخمین می‌زنیم که در ایام نوروز ۷۵۰ تا یک هزار پرواز از فرودگاه‌های کشور صورت بگیرد.

آلمان: مجوز پرواز ایران ایر لغو نشده است
به گزارش صدا وسیما؛ رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در چنین ایامی جلسات متعددی را با بخش‌های مختلف با هدف نظارت عالی برگزاری می‌کند و تمام افرادی که در فرآیند پرواز دخیل هستند در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۱۳۵ هواپیما با ۲۱ هزار صندلی پرواز در اختیارمان است و با وجود این ظرفیت محدود و محدودیت‌ها سعی کرده ایم که بتوانیم با پروازهای فوق العاده بلیت هواپیمای بیشتری در اختیار متقاضیان بخش هوایی قرار دهیم.
سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: مجوز ۱۹ هزار و ۷۸۰ پرواز فوق العاده را صادر کردیم که ۵ هزار و ۴۸ پرواز در مسیرهای بین المللی برای شرکت‌های داخلی و خارجی و بقیه پروازها داخلی است.
جعفرزاده ادامه داد: این پروازهای فوق العاده برای رفاه حال متقاضیان است و نیاز به هماهنگی‌هایی دارد و ما تخمین می‌زنیم که ۷۵۰ تا هزار پرواز از فرودگاه‌های کشور در این ایام داشته باشیم و اگر مشکلی برای یک هواپیما در این حجم پرواز بوجود بیاید باید بدانیم که مجوزهای صادر شده با رعایت اصول ایمنی داده شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی درباره نظارت سازمان هواپیمایی گفت: نظارت‌ها به دو صورت انجام می‌شود که نظارت اول از اول اسفند شروع شده و دفتر نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری نظارت و بازرسی خود را شروع کرده و اگر موارد تخلفی در مدیریت توزیع بلیت و نرخ بلیت هواپیما باشد بدون اغماض برخورد می‌شود.

جعفرزاده ادامه داد: نوع دوم نظارت با دریافت گزارش‌های مردمی است که ما شماره تلفن تمام شرکت‌های هواپیمایی را روی سایت سازمان هواپیمایی در اختیار مردم قرار داده ایم و اگر مردم شکایتی داشته باشند از طریق سایت cao.ir تماس بگیرند و شکایات خود را مطرح کنند و حتماً رسیدگی می‌شود.


۸۰ درصد بلیت‌ها به صورت سیستمی ارائه می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: براساس دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند فقط در مسیرهای گردشگری مانند کیش و قشم و مناطق نفتی بلیت‌های خود را به صورت بسته‌ای ارائه کنند و در سایر مسیرها بلیت باید به صورت سیستمی باشد. در غیر این صورت شرکت هواپیمایی تخلف کرده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی در خصوص برخوردهای صورت گرفته با این شرکت‌های متخلف که گرانفروشی کنند، گفت: برخوردها به صورت اخطار، تعلیق، لغو مجوز و اگر شرکتی به صورت سایتی بلیت بفروشد سایت آن شرکت بسته می‌شود.
کد خبر 433191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha