همشهری آنلاین: فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بحث تخریب منازل پلاک قرمز، قطع برق و گاز آنها در سه منطقه شوش، مولوی و هرندی از هفته آینده شروع می‌شود.

سردار رحيمي

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در حاشیه هفتمین مرحله از طرح دستگیری سارقان و مجرمان تهران، با بیان این مطلب افزود: تا کنون حدود ۷۸ باب منزل پلاک قرمز که بالغ بر ۸۰۰ غرفه و خانه داخل آنها وجود دارد، پلمب شده است.

وی از بازداشت ۲۱۰ مجرم سابقه‌دار در این مرحله از طرح خبر داد و اظهار کرد: در بین این مجرمان، ۲۰ باند زورگیر، گوشی‌قاپ و کیف‌قاپ، ۱۴ باند سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو، چهار باند جعل و کلاهبرداری و ۹ باند سرقت منازل و اماکن حضور دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به بازداشت پنج قاتل در هفتمین مرحله از طرح بازداشت مجرمان تهران، ادامه داد: ۱۲ محکوم فراری نیز بین این مجرمان بازداشت‌شده، حضور دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پلیس، هوشیارانه در تهران بزرگ به اجرا درمی‌آید، تصریح کرد: تا به اینجا سه گروه از سارقان مسلح را در اقدام پیش‌دستانه ناکام گذاشتیم و به این افراد امان نمی‌دهیم.

به گفته رحیمی، طرح‌های پلیس تهران برای شب عید از روز ۲۳ بهمن در تهران آغاز شده و ۲۱۱ مرکز خرید تحت پوشش قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: سرقت منازل به عنف و حتی سرقت‌های خُرد از پایان مهر ماه به بعد آمار کاهش داشته است.

رحیمی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان در سراسر تهران ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: در راستای طرح جمع‌آوری معتادان شوش، مولوی و هرندی، اقدامات ترمیمی و تثبیتی نیز در آن محلات انجام شده و ۱۷ مسجد در این مناطق که به دلیل وجود معتادان بسته بود، بازگشایی شد.

وی متذکر شد: از برخی نهادها توقع می‌رفت برای حل مشکل مردم در زمینه جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر وارد عمل شوند اما از برخی نهادها گله‌مندیم و باید پای کار بیایند.

به گفته رحیمی، بحث تخریب منازل پلاک قرمز، قطع برق و گاز آنها در سه منطقه شوش، مولوی و هرندی از هفته آینده شروع می‌شود، تا کنون حدود ۷۸ باب منزل پلاک قرمز که بالغ بر ۸۰۰ غرفه و خانه داخل آنها وجود دارد، پلمب شده و تشریفات کامل برای شناسایی مالکان منازل پلمب شده و تخریب آنها برابر قانون صورت می‌گیرد، این منازل به مراکز فساد و تباهی افراد تبدیل شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: تا کنون ۵ هزار معتاد متجاهر از سه منطقه شوش، مولوی و هرندی جمع‌آوری و به مراکز بازپروی منتقل شدند، همچنین بالغ بر ۶۰۰ خرده‌فروش نیز بازداشت شدند.

رحیمی یادآور شد: اکنون بزرگترین مشکل، وجود معتادان دارای بیماری خاص مانند ایدز، بیماری‌های عفونی، دارای زخم باز و معتادان زیر ۱۸ سال و مسن در بین معتادان متجاهر است که خودمان این افراد را ساماندهی کردیم اما این کار پلیس نیست، این افراد نیز انسان هستند و گرفتار شدند، نهادهای دیگر نیز باید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: از چند روز قبل طرح سازماندهی و پاکسازی بساط‌گستران را نیز آغاز کردیم، دیگر راستای خیابان ولیعصر آن وضعیت قبلی را ندارد و شهرداری نیز محل‌های جدیدی را پیش‌بینی کرد، دیگر اجازه نمی‌دهیم دستفروشی در آن مناطق بیاید و مشکلی ایجاد کند، در واقع دستفروش‌ها جمع‌آوری نشدند بلکه ساماندهی شده‌اند و در گام نخست این طرح در راستای خیابان ولیعصر و جمهوری به اجرا درآمد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به تهران افزیش یافته است، گفت: شرکت‌های هرمی باز هم در تهران فعال هستند، این شرکت‌ها به هیچ کس جز افراد نزدیک خود سود نرساندند و با این افراد به طور جدی برخورد می‌شود.

کد خبر 433147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha