همشهری آنلاین: شماره‌ شصت‌وپنجم (بهمن و اسفند ۱۳۹۷) دوماهنامه‌ تخصصی بازاریابی، تبلیغات فروش توسعه‌مهندسی بازار منتشر شد.

شماره‌ شصت‌وپنجم مجله توسعه‌مهندسی بازار منتشر شد

خلاصه‌ای از مطالب شماره‌ی پایانی مجله را در ادامه می‌خوانید.

  • سرمقاله

مشتریان وفادار؛ بزرگترین سرمایه‌ در بحران اقتصادی

با توجه به بحران اقتصادی، آشفتگی بازارها، و تلاطم هر روزه‌ی کاروکسبها، دکتر رالف ای. اندرسون، استاد مدیریت بازاریابی در دانشگاه درکسل، فیلادلفیا، به خواست نشریه‌ی توسعه مهندسی بازار، سرمقاله‌ای را دراینباره با عنوان  مشتریان وفادار؛ بزرگترین سرمایه‌ در بحران اقتصادی نوشتند. اصل متن به زبان انگلیسی در صفحات پایانی نشریه قابل دسترسی است.

در دیدگاه اندرسون، تعدیل نیروهای کاری یا جایگزین کردن کارکنان باسابقه‌ای که حقوق و دستمزد بیشتری دریافت می‌کنند با کارکنان بدون تجربه و بدون سابقه با حقوق پایین، یک استراتژی کاهش هزینه‌ی گمراه‌کننده است؛ زیرا این استراتژی همان تعداد کم باقیمانده از مشتریان وفادار را ناراضی کرده و باعث می‌شود که آنها هم دیگر سراغی از شما نگیرند!

  • گفتگو

تهدیدات و فرصتهای بازاریابی ایران و جهان در سال ۱۳۹۸

یکی از گفتگوهای این شماره با آقای دکتر هرمز مهرانی، عضو هیات‌مدیره‌ی انجمن علمی بازاریابی ایران است. وی در این گفتگو می‌گوید که ارزیابی عملکرد نیروی انسانی در ایران یک فاجعه است و در زمان کوچک‌سازی، باید مراقب باشیم که چربیها حدف شوند. اما گاهی مدیران ماهیچه‌ها را هم حذف می‌کنند.

  •  استراتژی

با گرگها نرقصید؛ با استراتژی برقصید

دکتر مجتبی لشکربلوکی، استاد دانشگاه و مؤلف توانای استراتژی در گفتگوی دیگری به خوانندگان توصیه می‌کند که با گرگها نرقصید، با استراتژی برقصید، وی مبتنی بر بازار ایران، چهار چشمه‌ی جوشان استراتژی را شناسایی کرده است تا شرکتها بتوانند تصمیمات را به استراتژی تبدیل کنند. لشکربلوکی تصریح می‌کند که ژنرالها چیزهایی را می‌دانند که سربازها نمی‌دانند و درعوض سربازها چیزهایی را می‌بینند که ژنرالها نمی‌بینند. این دو فاصله باید برطرف شود و راه آن برقراری ارتباط کلامی بین سطوح بالا و پایین سازمانی است.

  • منابع انسانی

در سال جدید چه کسانی را و چگونه جذب و استخدام کنیم؟

پیشرفتهای کنونی در حوزه‌ی منابع انسانی بدانجا رسیده است که مدیران می‌توانند بدون روزمه‌ی کاری، نیروهای شایسته و مطلوب را استخدام کنند. سرنخ اصلی در دستان هوش مصنوعی و نوروساینس است. در این شماره از مجله از شرکتهایی نام برده می‌شود که در جستجوی افراد مبتلا به اوتیسم هستند. جنگ غولهای دنیا بر سر استخدام افراد مبتلا به اوتیسم در صفحات ۳۲ و ۳۳ این شماره خواندنی است.

آرنولدها را استخدام کنید تا فروش را بالا ببرید

این عنوان جذاب مقاله‌ی دیگری است در شماره‌ی پایانای سال که درباره‌ی افزایش فروش با استخدام نیروهای خوش‌هیکل و ورزیده صحبت می‌کند. براساس این مقاله، مشتریان مرد، از مردهای ورزیده و قدبلند بیشتر می‌خرند. خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم.

  • استارت‌آپ

استارتاپ‌آپ‌ها، ساختارشکنان عصر حاضر کاروکسب

استارتآپ‌ها، یا کاروکسبهای نوپا، متفاوت از مدل سنتی، سازوکارهای خود را دارند. در این شماره به سراغ استارت‌آپ‌ها در ایران، و در کشور هند رفته‌ایم که هر دو جمع‌آوری زباله کاروکسب دارند.

زیست‌آپ استارت‌آپی در ایران است و دیلی‌دامپ، مدیریت پسماند و کمپوست در خانه‌ی مشتری، کاروکسبی است در هند. صاحبان این کارو کسبها از فراز و فرودهای خود می‌گویند.

  • تبلیغات

بزرگان تبلیغات ایران در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی پرنفوذند. بزرگان نیز در ایران از این رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات بهره‌مند شده‌اند. گفت‌وگو با مؤسس و بنیانگذاران رسانه‌های اجتماعی (کافه‌بازاریابی، رادیو، و دنیای تبلیغات) که تبلیغات‌مدار و محور اصلی فعالیتهای آنان است، یکی دیگر از گفتگوهای این شماره از مجله است.

  • برند شخصی

ارائه‌ی ناب به سبک تیم کوک

تیم کوک، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره‌ی کمپانی اپل، شیوه‌های جالبی را برای ارائه‌ی ناب در این مقاله گفته است.

  • کارآفرینی

برداشت دوم؛ بلندپروازیهای یک هوانورد

در بخشی دیگر از مجله با کارآفرین نامداری به نام هاوارد هیوز آشنا می‌شویم که تمام دارایی میلیارد دلاریش را هزینه کرد. تجربه‌ی هیوز، تجربه‌ی گرانبهایی است از آن‌رو که فراز و فرود یک کارآفرین جهانی را ترسیم می‌کند.

بازار خبر، تبلیغات خلاقانه و نوآور، بسته بندی خلاقانه و نوآور، و مذاکره با مصری‌ها از دیگر مطالب شماره‌ی پایانی سال ۱۳۹۷ مجله توسعه مهندسی بازار است.

کد خبر 433056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha