همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی از تاکید معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای پیوستن به FATF در راستای عبور از تحریم‌ها و فشارهای موجود خبر داد.

عراقچي

به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور سیدعباس عراقچی در نشست فراکسیون مستقلین مجلس گفت: آقای عراقچی در این نشست مباحثی را درباره اجلاس ورشو مطرح کرد و گفت که آمریکایی‌ها به دنبال آن بودند که بتوانند اجماعی علیه ایران به وجود آورند اما حدود ۷۹ کشور در این اجلاس حضور یافتند و سطح مقامات شرکت کننده در این اجلاس هم پایین بود و فقط ۲۳ کشور در حد وزیر بودند و مابقی در حد سفرای کشورها به این اجلاس آمدند.

وی افزود: همچنین عنوان شد پیش از این آمریکایی‌ها در دعوت نامه خود مطرح کرده بودند که قرار است موضوع ایران در این اجلاس بررسی شود اما احتمال دادند که کشورهای دیگر از این موضوع استقبال نکنند و در نتیجه عنوان نشست را تغییر دادند و گفتند که قرار است در مورد کل خاورمیانه بحث شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: طبق گزارش ارائه شده با وجود این که عنوان نشست تغییر یافت باز هم کشورها با آمریکا مخالفت کردند و نتیجه این اجلاس منتج به شکست آمریکا شد و حتی نتوانستند بیانیه مد نظرشان را از این اجلاس خارج کنند.

لاهوتی اضافه کرد: در ادامه جلسه درباره فرصت چهار ماهه FATF به ایران مباحثی مطرح شد و تاکید آقای عراقچی این بود که با توجه به فشارهای سختی که آمریکایی‌ها برای افزایش تحریم‌ها به ایران به شرکت‌های اقتصادی می‌آورند، برای عبور از این تحریم‌ها و فشارهای موجود FATF تصویب شود. 

کد خبر 432727

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha