همشهری آنلاین: معترضان از اولین ساعات پنج‌شنبه در اعتراض به دادگاهی کردن رهبران و فعالان منطقه کاتالونیا و هم چنین خواست‌های اقتصادی به خیابان آمدند.

اعتصاب و اعتراض خیابانی در منطقه کاتالونیای اسپانیا

منطقه کاتالونیای اسپانیا از اولین ساعات روز پنج‌شنبه دوم اسفند شاهد اعتراضات خیابانی بود.

معترضان بسیاری از بزرگراه‌ها، مسیر حرکت قطارها و برخی خیابان‌های مرکز استان، بارسلونا را مسدود کردند. اعتراضات پس از درخواست اعتصاب عمومی از سوی برخی از نهادهای حامی استقلال کاتالونیا گسترش فراوانی یافته است. تصاویر منتشره از ناآرامی‌های امروز نشان می‌دهد که معترضان در بسیاری از مناطق چندین لاستیک خودرو را به آتش کشیدند.

دلیل اصلی اعتراضات هنوز مشخص نیست اما رسانه‌های محلی بارسلونا می‌گویند دو دلیل عمده یکی نارضایتی‌های اقتصادی و دیگری احکام سنگین علیه برخی رهبران استقلال‌طلب کاتالونیا است. گفته می‌شود معترضان خواستار اصلاح قانون کار و کاهش ساعات کاری به ۳۵ ساعت در هفته و افزایش حقوق هستند.

برخی از اعضای سابق پارلمان محلی کاتالونیا و فعالان مدنی پس از سازماندهی و برگزاری همه پرسی استقلال در اول اکتبر سال ۲۰۱۷ بازداشت شده و این روزها در مادرید دادگاهی می‌شوند. مقام‌های دادگستری اسپانیا محاکمه رائول روموا، سیاستمدار کاتالان و ۱۱ تن دیگر از رهبران جدایی‌طلب کاتالیونیا را در ۲۳ بهمن گذشته در مادرید کلید زدند. راموا یکی از نه نفر متهمان پرونده جدایی‌طلبی کاتالونیاست که از اواخر سال ۲۰۱۷ تا اوایل ۲۰۱۸ بدون وثیقه در حومه بارسلون زندانی شده و امروز برای محاکمه به مکانی در مادرید انتقال یافتند.

اما مهم‌ترین چهره آنها کارلس پوجدمون، رئیس پیشین منطقه خودمختار کاتالونیا، دو سال است که برای فرار از دادگاهی شدن به کشور بلژیک پناهنده شده است.

کد خبر 432485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha