پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی امروز پنجشنبه در خانه برابر ژاپن مغلوب شد و نتوانست انتقام شکست دور رفت را بگیرد.

تیم ملی بسکتبال ایران به ژاپن باخت
تیم ملی ایران در این مسابقه با وجود حمایت پرشور مردم با نتیجه ٩٧ بر ٨٩ تن به شکست داد تا نهایی شدن صعودش به جام جهانی به تاخیر بیفتد.

سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، محمد حسن زاده و میثم میرزایی ترکیب تیم ایران را در ابتدا تشکیل می دادند و شروع خوبی نیز داشتند، اما ضعف دفاعی تیم باعث شد تا مهمان با موقعیت سازی مناسب کوارتر اول را ٣٥ بر ٢٨ به سود خود تمام کند.

تیم ملی ایران در دفاع عملکرد خوبی نداشت و در حمله نیز بیشتر برنامه ها با محوریت محمد جمشیدی پیش می‌رفت و همین مساله باعث می‌شد ژاپنی ها سیستم حمله ایران را شناسایی کنند و در کوارتر دوم نیز با نتیجه ٢٠ بر ١٧ به برتری برسند.

ژاپن که در دیدار رفت توانسته بود ایران را شکست دهد، امروز روی هاشیمورا و واتانابه دو بازیکن کلیدی‌اش را در اختیار نداشت اما به جای آنها «نیک فازکاس» سنتر آمریکایی الاصل خود را به زمین فرستاد. او علیرغم مصدومیت و بازی با پای لنگان خوب کار می کرد و در حمله ایران را آزار داد.

در نیمه دوم مسابقه نزدیک تر پیش می رفت اما همچنان ژاپن تیم برتر میدان بود. این تیم کاملا سیستم های حمله ای متنوع را در دستور کار داشت و با فضاسازی سریع بازیکنان شوت زنش را در موقعیت امتیاز قرار می داد. شوت های این تیم یکی پس از دیگری وارد سبد می شد و ایران در دفاع نمی توانست با حریفش مقابله کند که در نهایت ژاپن توانست کوارتر سوم را نیز ٢٣ بر ٢٢ به سود خود تمام کند و جمع امتیازات خود را به ٧٨ بر ٦٧ برساند.

کوارتر چهارم اوج بازی ژاپنی ها بود. آنها از خلا دفاعی ایران استفاده می کردند. نبود حامد حدادی کاملا مشهود بود و غیبت بازیکنی امتیاز آور مثل صمد نیکخواه بهرامی هم به چشم می آمد. اما در این مسابقه تیم ملی بیش از هرچیز ضعف دفاعی داشت. ژاپن در کوارتر چهارم همچنان با شوت های پیرامونی کارش را پیش برد و در کنار آن نیک فازکاس با یک پای مصدوم در زیر سبد ایران جولان می داد. برتری ژاپن تا آخر ادامه داشت و شوت های سه امتیازی مایک رستم پور و نفوذهایش نیز با این که اختلاف را کاهش داد اما چیزی را عوض نکرد و در نهایت ژاپن توانست در این مسابقه نیز با نتیجه ٩٧ بر ٨٩ ایران را مغلوب کند تا مشخص شود حواشی بسکتبال بیش از آنچه که تصور می شد کار دست این رشته و تیم ملی داده است. کوارتر چهارم نیز ٢٢ بر ١٩ به سود ایران به پایان رسید.

با این نتیجه تیم ملی ایران جایگاه دوم جدول رده بندی را از دست داد و باید برای نهایی شدن صعودش منتظر نتایج دیگر دیدارها و مسابقه بعدی‌اش باشد.

آرن داوودی بازیکن با تجربه تیم ملی بعد از این مسابقه به طور رسمی از تیم ملی خداحافظی کرد.

کد خبر 432478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha