همشهری آنلاین: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبلغ خودرو حتما پایین می‌آید و این درحالی بوده که قیمت پراید ۳۳ الی ۳۴ میلیون است.

رضا رحماني

به گزارش فارس، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار کرد: قیمت اکثر خودروها مورد تأیید نیست، هر روز تولید بیشتر می‌شود. همچنین با افزایش تیراژ قیمت بهتر می‌شود.

رحمانی افزود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی‌مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، یقیناً قیمت حتما پایین می‌آید و روی قمیت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می‌ایستد.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت در هر خودرویی متفاوت است، اظهار کرد: باید بگویم که قیمتی را باید مشخص کنیم که دلالان وارد بازار نشوند که با افزایش عرضه خودرو این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد:  آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده است. ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.

رحمانی ادامه داد: واقعا مردم با ما در خودروهایی که پیش‌فروش شده بود خوب همراهی کردند و داریم مرتب خودروها را تحویل می‌دهیم. من خواهش می‌کنم مردم به دلال‌ها اعتماد نکنند و آنانی که واقعاً به خودرو نیاز دارند توصیه‌مان این است که همان‌ها مراجعه و برای خرید اقدام کنند.

وی درباره چگونگی تنظیم وجود کلیه کالاها در بازار برای شب عید، اظهار کرد: کارگروه تنظیم بازار این را رصد می‌کند و همین الان ما برای شب عید، میوه و لوازم خانگی و حتی شیرینی را تامین کرده‌ایم و دولت اعتبار گذاشته است و به عنوان مثال سیب و پرتقال ذخیره شده‌اند.

رحمانی گفت: دولت ثبت سفارش برای گوشت را با ارز نیمایی برای همه آزاد کرد که هر کس می تواند گوشت وارد کند. در گذشته این‌گونه نبود و به نظرم این موضوع هم عرضه را افزایش می‌دهد و هم قیمت را کنترل می‌کند. گوشت یخ‌زده یارانه‌ای که بود و با ارز ۴۲۰۰ تومان وارد شده هم گفتیم که هدف‌دار عرضه شود و مثلا بازنشستگان، کارگران، کارمندان و شاغلان دولتی و بهزیستی‌ها برای دریافت آن تعریف شده‌اند.

وزیر صمت ادامه داد: حتماً با افزایش واردات گوشت، قیمت‌ها کنترل می‌شود و این اقدامات اثر خود را می‌گذارد تا به عنوان یکی از اقلام پرمصرف که دولت در قبال آن حساسیت دارد، انشاءالله شب عید برای آن کمترین مشکل را داشته باشیم و کالاهای پرمصرف در اختیار مردم قرار گیرند.

رحمانی در زمینه گم شدن گوسفندهای وارداتی، گفت: من اطلاعات درستی در این زمینه ندارم و آقای حجتی باید پاسخگو باشند؛ چراکه شرکتی که آنها را وارد می‌کند زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است و تا حالا برای من این موضوع ثابت نشده است و آنهایی که چنین چیزی را مطرح می‌کنند باید برای ثابت کردنش دلایلی ارائه کنند.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات دولت برای مقابله با مافیای خودرو، اظهار کرد: ما اراده‌مان جدی است که این موضوع را حل کنیم اما آنچه که امروز مهم است و باید به مردم هم بگوییم این است که در یک دوره تولید پایین آمده و به موازات آن پیش‌فروش‌ها در حد زیادی انجام شده و نسبت عرضه و تقاضا بهم خورده است، اما با تلاش فراوان تولید اصلاح شده است و هر روز چند هزار دستگاه خودرو به کسانی که پیش خرید کرده‌اند، تحویل داده می‌شود.

رحمانی تاکید کرد: با ادامه عرضه خودرو به آن قیمت منطقی خواهیم رسید و مردم در این زمینه مطمئن باشند که هدف ما در ماه‌های آینده رسیدن به همان قیمت سازمان حمایت از مصرف‌کننده است.

کد خبر 432397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha