گروه ادب و هنر: فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی عملیات 125 با حضور رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مدیر شبکه 5 سیما و رئیس سازمان آتش‌نشانی کشور آغاز شد.

این مجموعه که محصول مشترک شبکه 5 و شهرداری تهران است، در 13 قسمت و به تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهروز افخمی برای پخش در نیمه دوم سال 87 تولید می‌شود.

در عملیات 125 که بر اساس فیلمنامه‌ای از علیرضا افخمی ساخته می‌شود، فرهاد قائمیان، رضا رویگری، اصغر نقی‌زاده، فلور نظری، مارال فرجاد و... حضور دارند.

در مراسم افتتاح این طرح تلویزیونی که با حضور خبرنگاران و میهمانانی از جمله علیرضا دبیر برگزار شد، رئیس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری تهران درباره هدف ساخت مجموعه عملیات 125 گفت: «رویکرد شهرداری در سوانح و مباحثی که به سازمان آتش‌نشانی مربوط می‌شود، پیشگیرانه است و این مجموعه نیز با همین هدف و رویکرد ساخته می‌شود.»

احمد نوریان ادامه می‌دهد: «با همین دیدگاه، سال آینده نیز مؤسسه تصویر شهر ساخت 12‌فیلم بلند ویدیویی را در دستور کار خود دارد که همگی موضوع پیشگیری اجتماعی را هدف قرار می‌دهند؛ ضمن آن که نظارت کیفی بر مجموعه عملیات 125 نیز برعهده این مؤسسه است.»

به گفته مدیر عامل مؤسسه تصویر شهر، این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت ادامه داشته باشد و احتمالا پس از این 13 قسمت، سری دیگری نیز ساخته خواهد شد.

سیدهادی منبتی ادامه می‌دهد: «هدف در فعالیت‌های این مؤسسه بیشتر آموزش است و مواردی چون حقوق شهروندی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش آداب زندگی در شهر و... در ساخت مجموعه‌ها و فیلم‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.»

در عملیات 125 داود هاشمی مجری طرح، جلال معیریان طراح گریم، حسنعلی اسدی مدیر فیلمبرداری و مرجان شیرمحمدی طراح صحنه و لباسند.

کد خبر 43218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز