هکرنیوز: به تازگی گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد هکرها و مجرمان سایبری به بالغ بر ۶۲۰ میلیون حساب کاربری آنلاین دسترسی پیدا کرده‌اند و اطلاعات ۱۲۷ میلیون نفر را به سرقت برده‌اند.

هکر

بد افزارها، باج افزارها و حملات DDOS از جمله تهدیدهای امنیتی بودند که از سال ۲۰۱۶ کاربران فضای مجازی را در معرض خطر حملات سایبری قرار داده‌اند و موجب لو رفتن اطلاعات شخصی و محرمانه آنها شده است. طبق آمار، حملات سایبری در سال ۲۰۱۷ میلادی به اوج خود رسیده است.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هکرها و مجرمان سایبری اطلاعات بالغ بر ۱۲۷ میلیون کاربر را از بیش از ۶۲۰ میلیون حساب کاربری و اکانت به سرقت برده‌اند که گفته می‌شود بیشتر این اطلاعات از ۱۶ وب سایت گرفته شده است و در نهایت در محیط دارک وب به فروش گذاشته شده است.

با اینکه هنوز هدف و انگیزه مجرمان سایبری و هکرها از سرقت اطلاعات شخصی و نفوذ به حریم خصوصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌های مختلف، مشخص و معلوم نشده است، اما به نظر می‌رسد که آنها در تلاش بودند تا بتوانند با استخراج اطلاعات و داده‌های موردنیاز خود، به حجم زیادی از اطلاعات جدیدتری دست یابند و بدین‌ترتیب اشخاص و کاربران موردنظر خود را بیشتر از پیش تحت تعقیب و بررسی قرار دهند. به نظر می‌رسد که هکرها با نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران قصد داشته‌اند که به حجم زیادی از اطلاعات گرانبها و موردنظر خود دسترسی پیدا کنند و درآمدهای زیادی از آن را با فروش گذاشتن آن در محیط دارک وب برای خود به ارمغان بیاورند.

همان‌طور که بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری و فناوری برآورد کرده بودند، میزان حملات سایبری و نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد و دردسرهای متعددی را برای کاربران به موجود خواهد آورد.

کد خبر 431998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha