همشهری آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: روز یکشنبه ۲۸ بهمن‌ماه سازمان برنامه و بودجه آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیئت دولت و اصحاب رسانه ارائه کند.

نوبخت

به گزارش مهر، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: اعتبارات لازم برای همه مشمولان دریافت عیدی بر اساس دستگاه مربوطه را به خزانه واریز کردیم.

وی خاطر نشان کرد: التبه یکی از وزارتخانه‌های بزرگ در تهیه لیست برای نیروهای غیررسمی مشکلی داشت اما همه دستگاهها امکان دریافت عیدی را دارند.

نوبخت افزود: فکر نمی‌کنم هیچ دستگاهی نتوانسته باشد که لیست مشمولان دریافت عیدی را ارائه دهد، در غیر این صورت قصور کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: تا پایان سال ۵ نوبت پرداختی خواهیم داشت و یارانه اسفند را هم زودتر از موعد پرداخت می‌کنیم.

نوبخت تصریح کرد: ۶ هزار میلیارد اعتبار طرح‌های عمرانی را تا پایان سال پرداخت خواهیم کرد.

وی افزود: انتظار بانک مرکزی این است که ارز صادراتی کسانی که صادرات غیرنفتی دارند را وارد اقتصاد ملی کند.

نوبخت گفت: در بودجه سال آینده بنا بر نظر مقام معظم رهبری صرفه جویی کردیم و ۴۳۷ هزار میلیارد را به ۴۰۷ هزار میلیارد رساندیم و اصلاح ساختار بودجه را در تبصره ۲۱ لایحه بودجه انجام دادیم.

وی بیان کرد: روز یکشنبه هفته آینده سازمان برنامه و بودجه آماده است که اصلاح ساختار بودجه را به هیئت دولت و اصحاب رسانه ارائه دهد. هفته آینده این اصلاح ساختار را به شما ارائه می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: گفتن اصلاح ساختار آسان است ولی عمل به آن دشوار است. این مانند داستان خالکوبی شیر است.

نوبخت به ۹۳۴ هزار یارانه پنهان و آشکار اشاره و عنوان کرد: یارانه‌های فراوانی می‌دهیم که هدفمند نیست و اصلاح ساختار همین است. بودجه را با توجه به مصوبه دولت اجرایی می‌کنیم.

وی با رد این موضوع که بودجه ۹۸ برای ۴ ماه اول سال نیست، گفت: بودجه برای کل سال است.

کد خبر 431607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha