پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد انگلیسی می‌گوید قصد دارد تا بدون استفاده از پول و تنها با تکیه بر نیکوکاری مردم مسیر یا کار کردن برای غذا و جای خواب، پیاده به هند برود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  مارک بویل، یک کاسب سابق اهل شهر بریستول انگلیس، می‌خواهد سفرش را که دو سال و نیم به طول خواهد انجامید، پس از پیمودن مسیری 14500 کیلومتری در زادگاه مهاتما گاندی پایان دهد.

این مرد 28 ساله به رادیوی بی‌بی‌سی گفت: "من کرم ضدآفتاب، یک چاقوی خوب، یک قاشق، یک باند پانسمان و.. با خودم برداشته‌ام، اما  نه کارت اعتباری، نه چک مسافرتی و نه  حواله بانکی با خودم دارم. بدون هیچ پولی."

او قصد دارد هر روز بین 25 تا 75 کیلومتر راه برود، و در طول مسیرش از میان فرانسه، ایتالیا، شرق اروپا، ایران، افغانستان و پاکستان قبل از رسیدن به زادگاه گاندی در شهر پوبندر در ساحل غربی هند برای گذران زندگی کار کند.

بویل در وب‌لاگش اعلام کرد که چهارشنبه 30 ژانویه (10 بهمن) به راه خواهد افتاد.

او در این وبلاگ www.justfortheloveofit.org/blog.php نوشت: "من نوشتن فصل جدیدی از زندگیم را آغاز خواهم کرد. از این نقطه به بعد من هرگز دوباره به پول دست نخواهم زد."

او در گفتگو با بی‌بی‌سی این سفر را یک "زیارت" توصیف کرد که به هدف نشان دادن به قول او "فلسفه درو" (harvest philosophy) است که در آن انسان‌ها می‌توانید با مبادله‌ مهارت‌‌های‌شان و نه استفاده از پول زندگی کنند.

او که ایرلندی‌تبار است، گفت: "پدر و مادر من همیشه از زمانی در ایرلند صحبت می‌کنند که مردم گرد هم می‌آمدند و باهم درو  انجام می‌دادند و پولی هم مبادله نمی‌شد."

بویل که خود را یک "آزاد از اقتصاد" (freeconomist)"  توصیف می‌کند، گفت: "پیام من این است که ما باید به دورانی بازگردیم که شیوه اشتراکی‌تر از زندگی حاکم بود."

بویل که قبلا به آسیا سفر کرده است، می‌گوید عبورش از این منطقه آسان است، اما می‌پذیرد که مرحله ابتدایی سفرش در انگلیس و اروپا می‌تواند او را با مشکلاتی روبرو کند.

یک مانع بالقوه که در همان اول کار وجود دارد عبور از کانال مانش به سوی فرانسه است.

بویل گفت: "به جلوی فرد درون گیشه می‌روم و تنها توضیح می‌‌دهم که قصد دارم چه کار کنم و هدف را برای با حداکثر شور و حرارتی که می‌توانم بیان می‌کنم و نشان می‌دهم که چقدر برای کاری که می‌کنم اهمیت قائل هستم."

او افزود که اگر این کار موثر واقع نشد،"به سادگی این کار را بارها و باره تکرار می‌کنم. حتی اگر تمام این دو و نیم سال تنها برای قانع‌کردن یک نفر در مورد هدفم صرف شود، این دو سال و نیم به خوبی گذشته است."

کد خبر 43145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز