همشهری آنلاین: تارنمای روزنامه هاآرتص در گزارشی با بیان اینکه دوشنبه ایران تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی را جشن خواهد گرفت، اعتراف کرد:

22 بهمن 97

 به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبروست، نظام بی‌همتای این دولت هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این نشریه صهیونیستی با اشاره به اینکه 'هرچند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جان بولتون خواسته خود برای تغییر حکومت در ایران را کنار گذاشته اند اما مجاهدین خلق (منافقین) همچنان به دنبال آن هستند. این هدف همچنین در میان رهبران جامعه ایرانی در لس آنجلس آمریکا وجود دارد، آنهایی که دوست دارند حکومت شاهنشاهی به ایران بازگشته و در راس آن رضا پهلوی پسر شاه (مخلوع) قرار بگیرد' افزود: اما در زمان کنونی، بولتون و آنهایی که به دنبال این رویا هستند باید آن را به تعویق اندازند. روز دوشنبه ایران تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی به رهبری

آیت الله خمینی (ره) را جشن خواهد گرفت. به رغم مشکلات سیاسی و اقتصادی که این کشور با آن روبرو است، نظام بی همتای این دولت هیچ نشانی از نابودی و محو شدن در خود ندارد.

هاآرتص اضافه کرد: 'این نظام قادر به پاسخ به تغییرات اجتماعی و فضای دیپلماتیک است.انقلاب اسلامی گروه های متنوعی از گروهها و مردم و تجار بازار را در خود جای داد. این انقلاب توسط زنان، مردان و مردم مذهبی و سکولار حمایت شد'.

این نشریه نوشت: 'سرنگونی شاه، مشکل اقتصادی برای اکثر مردم ایران و نفرت از دیکتاتوری در کشور بین تمام آن ها مشترک بود. دیکتاتوری در کشور مانع آزادی بیان، شکل گیری احزاب سیاسی و انتقاد به شخصیت شاه و خانواده سلطنتی شده بود.

آیت الله خمینی (ره) هیچ گونه شبکه اجتماعی، فکس، تلفن همراه هوشمند یا اینترنت در اختیار نداشت، بلکه از ده ها هزار نوار صوتی موثر و گسترده استفاده کرد. وی همچنین یک گروه مخالف سیاسی در حوالی پاریس تشکیل داد که میزبان فعالان و روشنفکران از دل تمام جنبش های مخالف بود. تمام این اقدامات وی را قادر ساخت تا خود را به عنوان تنها رهبر توانا برای سرنگونی رژیم شاه بالا بکشد'.

هاآرتص در پایان آورد: 'آیت الله خمینی به دنبال ایجاد یک کشور دموکراتیک بر پایه فقه اسلامی و اعطای حقوق بشر به هر فردی بود. در نطق های ضبط شده او، هر جنبش سیاسی می توانست بیان یکی از خواسته های خود را در میان سخنان وی پیدا کند'.

کد خبر 431338

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha