چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

رضا مقدسی: برخی منابع خبری از ملاقات‌های پرویز مشرف، رئیس‌جمهوری پاکستان در پاریس خبر داده‌اند که در صورت صحت انجام این دیدارها، پاکستان باید در این زمینه به افکار عمومی ایران توضیح بدهد.

آسوشیتدپرس خبر داده است ژنرال پرویز مشرف در جریان سفر اخیرش به اروپا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرده و بحث درباره برنامه اتمی ایران محور اصلی این ملاقات بوده است.

همچنین منابع غیررسمی از ملاقات رئیس‌جمهوری پاکستان با دو نفر از ورشکستگان ضدانقلاب در پاریس خبر داده‌اند که زمینه‌ساز این دیدار نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه بوده است.

گرچه ملاقات دوم نزد ایرانیان به‌اندازه ملاقات اول مذموم است اما به هر حال جریان ضدانقلاب خارج‌نشین مرده‌تر از آن است که با تلاش‌های امثال مشرف و سارکوزی بتواند ره به جایی ببرد.

لکن اقدامات دولت پاکستان در یکی دو سال اخیر برای نزدیکی به رژیم صهیونیستی موجب نگرانی و خشم مردم مسلمان ایران و پاکستان و تمام مسلمانان جهان شده است؛ به‌ویژه آن‌که این ملاقات درست در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی با ددمنشانه‌ترین شیوه‌ها مردم مظلوم فلسطین را در غزه تحت فشار قرار داده است.

پاکستان به‌عنوان یک کشور مسلمان در حال حاضر هیچ‌گونه رابطه سیاسی و رسمی با رژیم صهیونیستی ندارد و ملت مسلمان این کشور برخلاف هیأت حاکمه آن، همواره اسرائیل و آمریکا را از دشمنان اصلی خود و دیگر کشورهای اسلامی می‌دانند و این موضع قاطع خود را به‌طور صریح و شفاف بارها و بارها ابراز کرده‌اند.

با وجود این، برخی مقامات این کشور براساس سیاست‌های دیکته‌شده از سوی آمریکا در سال‌های اخیر به‌طور علنی یا محرمانه برای نزدیکی به رژیم غاصب صهیونیستی، تلاش‌هایی را انجام داده‌اند.

برگزاری نشست 7 کشور در اسلام‌آباد و ملاقات جسته‌وگریخته میان وزیران امور خارجه 2 کشور ازجمله این اقدامات است که با واکنش تند افکار عمومی در پاکستان و کشورهای اسلامی روبه‌رو شده است.

در سفری که هیأت رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران تابستان امسال به پاکستان داشت، اعضای هیأت در ملاقات با مقامات پاکستانی - ازجمله وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر این کشور - ضمن پرسش درباره دلایل انجام این ملاقات‌ها، نگرانی مردم کشورمان و سایر کشورهای اسلامی را از انجام این ملاقات‌ها بیان کردند که متأسفانه هیچ پاسخ روشن و شفافی به این سؤالات و نگرانی‌ها داده نشد.

دیدار اخیر پرویز مشرف با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی - که البته به‌طور محرمانه و غیررسمی صورت گرفته - بار دیگر به این نگرانی‌ها دامن زده؛ به‌ویژه این‌که محور این مذاکرات برنامه اتمی ایران بوده است.

آقای مشرف این‌بار باید درباره دلایل این دیدار و مسائل مطرح شده در آن به افکار عمومی ایران و مردم کشورش به‌طور شفاف توضیح دهد و مشخص کند برای منافع چه کسانی، روابط تاریخی و دوستانه دو کشور مسلمان و همسایه را هدف بی‌تدبیری خود قرار داده است.

کد خبر 43107

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز