چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

این روزها بازار خرید و فروش مسکن کساد شده و دچار یک رکود چند ماهه شده است.

بالا رفتن قیمت ملک و مسکن در سال گذشته طیف وسیعی از مردم را دچار مشکل‌های اساسی کرد و اگر تا پارسال خرید خانه جزء رویاهای طبقه متوسط جامعه محسوب می‌شد امروز دیگر جزو ‌رویا هم نیست و خیلی‌ها رویای خرید خانه را از فکرشان بیرون کرده‌اند.

همین موضوع باعث شده که تعداد متقاضیان خرید مسکن در بازار به شدت کاهش پیدا کند و بازار را دچار رکود کند.در واقع قیمت مسکن در سال گذشته به قدری بالا رفت که در حال حاضر خرید خانه از توان اغلب مردم خارج است، به‌طوری که متقاضی در این بازار وجود ندارد.

کارشناسان معتقدند: در حال حاضر بازار مسکن در سکون به سر می‌برد و رشد قیمت‌ها نیز متوقف شده است.رشد صعودی قیمت‌ها در اوایل سال گذشته باعث شد تا برخی از سرمایه‌گذاران در بخش ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کنند در نتیجه میزان تولید امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافت و این موضوع نیز به افزایش روند عرضه و توقف رشد قیمت‌ها کمک کرد، با این حال برخی معتقدند:  توقف رشد قیمت مسکن مربوط به سیاست‌های دولت است، این در حالی است که خرید و فروش انواع وام مسکن این روزها به‌دلیل توقف افزایش قیمت مسکن همچنان بی‌رونق و در حال کاهش قیمت است.

خبرگزاری فارس هم در این مورد گزارش داد: متوقف شدن افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن موجب شده تا این روزها فعالان خرید و فروش وام مسکن روزهای آرامی را پشت‌سر بگذرانند. فعالان بازار درخصوص وام 18‌میلیونی مسکن می‌گویند: اگر چه وام 18 میلیونی مسکن در دو هفته گذشته بدون تغییر و ثابت بوده است اما نسبت به ماه گذشته 200‌هزار تومان کاهش نشان می‌دهد.

فعالان درخصوص تعیین قیمت برای وام 18‌میلیونی می‌گویند: چنانچه متقاضی قصد خرید یک وام 18 میلیونی همراه با گواهی اشتغال را داشته باشد قیمت آن 2 میلیون و 800 هزار تومان و چنانچه متقاضی خود بتواند گواهی اشتغال را تهیه کند قیمت این وام به 2 میلیون و 550 هزار تومان کاهش می‌یابد.

کد خبر 43095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز