همشهری آنلاین: وسترن برادران سیسترز به کارگردانی ژاک اودیار برنده سه جایزه لومیر از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردان از انجمن رسانه‌های خارجی فرانسه شد.

فيلم برادران سيسترز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، جواکین فینیکس و جان سی رایلی بازیگران اصلی «برادران سیسترز» هستند که برای به دست آوردن برترین جایزه لومیر چند رقیب اصلی را پشت سر گذاشت. فیلم جایزه بهترین فیلمبرداری را هم برد و چون بنوا دبی در سالن حضور نداشت، خود لومیر برای گرلتن جایزه روی صحنه رفت. مراسم اهدای جوایز لومیر شامگاه دوشنبه برگزار و در بخشی از آن از کلود للوش تقدیر شد.

«مرد» به نویسندگی و کارگردانی و بازی الکس لوتس دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی متن را برد. فیلم داستان یک ستاره میانسال موسیقی پاپ است که سال‌های درخشان خود را مرور می‌کند. الودی بوشه برای بازی در درام «دست‌های امن» درباره فرزندخواندگی جایزه بهترین بازیگر زن را به دست آورد. او با همین فیلم نامزد دریافت جایزه سزار (معادل فرانسوی اسکار) شده است.

در بخش بهترین فیلم اول خاویر لگراند با «توقیف» جایزه لومیر را از آن خود کرد؛ فیلمی که در جشنواره ونیز برنده شیر نقره‌ای شده بود و نامزد دریافت ۱۰ جایزه سزار است. «دختر» به کارگردانی لوکاس دونت از بلژیک هم جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان را برد. این فیلم در جشنواره کن امسال چند جایزه از جمله دوربین طلایی و فیپرشی بخش نوعی نگاه را به دست آورده و نامزد جایزه گلدن گلوب هم بود.

کد خبر 430853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha