سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: آتش‌سوزی گسترده در یک ساختمان هشت طبقه در منطقه ۱۶ پاریس، نزدیک ورزشگاه پارک دوپرنس و زمین‌های تنیس رولان گاروس به مرگ هشت نفر انجامید.

آتش سوزي در پاريس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از AP، این آتش‌سوزی در منطقه پرگردشگر پایتخت فرانسه با چشم‌اندازی از برج ایفل رخ داد و آتش‌نشانان توانستند ساعت ۳:۳۰ بامداد تمام ساکنان هشت طبقه ساختمان را تخلیه کنند. ضمن اینکه چند نفر برای در امان ماندن از شعله‌ها به شیروانی و سقف پناه برده بودند. پلیس پاریس اعلام کرد یک زن را به گمان دست داشتن در آتش‌سوزی منطقه ۱۶ بازداشت کرده و بازجویی از تنها متهم این پرونده جنایی ادامه دارد.

رمی هایتس، دادستان پاریس اعلام کرد آتش‌سوزی به احتمال فراوان عمدی و زن بازداشت‌شده یکی از ساکنان ساختمان است. ساختمانی که طعمه آتش شد، مربوط به دهه ۱۹۷۰ است و حادثه آتش‌سوزی در آن علاوه بر هشت کشته، ۳۰ مجروح هم داشته که چند نفرشان از نیروهای آتش‌نشانی پاریس هستند. آتش از طبقه‌های بالا آغاز شد و پس از آن به دیگر بخش‌ها زبانه کشید. تقریبا تمام قربانیان هم ساکنان ساختمان بوده‌اند.

آن هیدالگو، شهردار پاریس در توییتر نوشت که پایتخت فرانسه پس از این حادثه دردناک سوگوار شده است. این دومین حادثه پرتلفات در روزهای اخیر در پاریس است. کمتر از یک ماه پیش انفجار گاز در مناطق مرکزی شهر به کشته شدن چهار شهروند انجامید. در آتش‌سوزی شامگاه دوشنبه حدود ۲۰۰ آتش‌نشان درگیر مهار شعله‌ها و نجات ساکنان شدند و عملیات تا ساعت‌های ابتدایی صبح سه‌شنبه ادامه یافت.

کد خبر 430836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha