همشهری آنلاین: صدوپنجاه‌ونهمین نشست یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ با موضوع «پژوهش مردم‌شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب‌آباد، پنجاه سال بعد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

نشست پژوهش مردم‌شناختی و فیلم مستند

به گزارش خبرگزاری مهر، صدوپنجاه‌ونهمین نشست یکشنبه‌های انسان‌شناختی و فرهنگ با موضوع«پژوهش مردم‌شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب‌آباد، پنجاه سال بعد» روز یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۹در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

 در این نشست فیلم طالب آباد اثر فرهاد ورهرام، که قسمتی از مجموعه ۱۳ قسمتی خاطرات روستاست، با حضور و سخنرانی کارگردان نمایش داده می‌شود.

مونوگرافی ده طالب آباد، نام اثری از استاد جواد صفی نژاد است که در سال ۱۳۴۵ به وسیله موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد. این کتاب به یکی از الگوهای اساسی  نوشتار مونوگرافیک (تک نگاری) در ایران تبدیل شد. در این کتاب استاد صفی نژاد ، عضو بازنشسته گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با دقت تمام توصیفی کامل از روستا و مردمان و تمام روابطش ارائه داده‌اند. فرهاد ورهرام  که خود در آن سالها با این  موسسه و زنده یاد دکتر نادر افشار نادری همکاری می کرد، پس از پنجاه سال، به این روستا بازمی گردد تا تحول این نیم قرن و موقعیت کنونی آن را وارسی کند.

کد خبر 430607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha