همشهری آنلاین: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با ارایه یک پیشنهاد خواستار کاهش مصرف کاغذ در دانشگاه‌های کشور شد.

عيسي كلانتري

به گزارش ایرنا، در نامه عیسی کلانتری آمده است: مطابق بند ۲-۴ ماده ۲ آئین نامه اجرایی بند ز ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، تمام دستگاه‌های اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند مصرف کاغذ را با توجه به نوع فعالیتشان، برای تحقق اهداف برنامه مدیریت سبز کاهش دهند.

«با توجه به آمار بالای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که مکلف به چاپ پایان‌نامه/رساله خود در حداقل ۳تا ۴ نسخه، آن هم به‌صورت یک رو هستند، پیشنهاد می شود با توجه به سامانه‌ای شدن تمام فعالیت دانشگاه‌ها، تنها یک نسخه از پایان‌نامه/رساله برای تحویل به کتابخانه مرکزی دانشگاه‌ها، ترجیحاً بصورت دو رو پرینت و سایر نسخه‌ها به صورت مکانیزه (لوح‌های فشرده) ارائه شود. چرا که دانشگاهیان همیشه در تمام تحولات و تغییر نگرش اجتماعی در کشور پیشران بوده و خواهند بود».

در ادامه این نامه آمده است: بی‌تردید، برای حفاظت از جنگل‌ها و کاهش مصرف منابع جنگلی برای تولید خمیرکاغذ و همچنین حل شرایط فعلی بحران کاغذ و مشکلات ارزی پیش آمده، هم‌اندیشی در این رویکرد، به طور یقین می‌تواند اثرات قابل ملاحظه‌ای در این خصوص به همراه داشته باشد.

«لذا خواهشمند است امر مقرر فرمائید ترتیبی اتخاذ شود، تا این تغییر نگرش در این جامعه علمی محقق و سپس در سایر اقشار مختلف کشور تسری یابد. مزید امتنان خواهد بود، از اقدامات انجام شده در این زمینه اینجانب را مطلع فرمائید.»

کد خبر 430592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha