همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در ۵ استان کشور خبر داد و اعلام کرد: پلیس نیز نسبت به لغزنده بودن راه‌ها در شب‌هنگام هشدار داد.

باران بارش

به گزارش ایسنا، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در استان‌های قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران خبر داد و گفت:‌ از امروز تا ۱۶ بهمن‌ماه برای جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های البرز غربی در استان‌های قزوین و زنجان خواهیم داشت.

وی با اشاره به این‌که بعد از ظهر امروز (شنبه ۱۳ بهمن‌ماه) با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران به همراه کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود، گفت: با گسترش و جریان‌های جنوبی روی دریای عمان، از امروز تا روز سه‌شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: فردا (یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه) با تقویت سامانه بارشی، ضمن کاهش محسوس دما، گستره فعالیت آن در اکثر مناطق کشور به جز جنوب غرب را در بر می‌گیرد.

به گفته وی، پس‌فردا (دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه) بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می‌یابد و در نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان گفت: فردا هوای تهران نیمه‌ابری، در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار باران و وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۱۰ و سه درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌شود که هوای تهران در روز دوشنبه (۱۵ بهمن‌ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۱ و یک درجه سانتیگراد باشد.

  • هشدار پلیس راهور برای لغزندگی راه‌ها از امشب

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از لغزندگی معابر و بارش برف در محورهای شمال، شمال غربی و غرب کشور از امشب خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی، در این باره اظهارکرد: طبق آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی سازمان هواشناسی از امشب شاهد بارش باران و برف و لغزندگی راه‌ها در استان‌های شمال، شمال غربی و غرب کشور خواهیم بود. بنابراین به شهروندان تاکید می‌کنیم که در صورتی که قصد تردد از محورهای این مناطق را دارند حتماً با توجه به تمهیدات، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند. همچنین با تماس با شماره تلفن‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ می‌توانند از آخرین وضعیت راه مطلع شوند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد بارش باران در برخی از محورهای استان گیلان هستیم. همچنین شاهد ترافیک سنگین در آزاد راه قزوین-کرج در محدوده پل فردیس و محور کرج-تهران در محدوده پل کلاک هستیم.

وی افزود: ترافیک در محورهای شهریار-تهران و پاکدشت-تهران نیمه سنگین است. همچنین ترافیک قم-تهران و ساوه-تهران نیز پر حجم گزارش شده است.

کد خبر 430517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha