شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شب موسیقی انقلاب اسلامی به نام «چلچله» با اجرای آثار و قطعه‌های فاخر ملی ایران با صدای سالار عقیلی، ماریو تقدسی و وحید تاج در جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برنامه چلچله در عباس آباد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، سیدمحمدحسین حجازی (مدیر عامل اراضی عباس‌آباد) با اعلام این خبر افزود: در شب موسیقی انقلاب آثار و قطعات فاخر ملی ایران در سه بخش سرود، موسیقی سنتی ایران و موسیقی ارکسترال (قدیمی و جدید) ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۵ بهمن روی صحنه می‌رود.

قطعه‌های پیروزی، سرو آزاد، رزم‌آوران و ایران ایران در بخش سرود با اجرای ماریا تقدسی، قطعه‌های سپیده، رزم مشترک و شب‌نورد در بخش موسیقی سنتی ایران با تنظیم سلمان سالک و اجرای وحید تاج و قطعات ایران جوان، معمای شاه، از خون جوانان وطن، ای ایران و خوشه‌چین با صدای سالار عقیلی در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد اجرا و نوای این قطعه‌ها طنین‌انداز خواهد شد.

به گفته حجازی، برای این اجرا ۹۸ نوازنده گروه را همراهی می‌کنند که ۶۰ نوازنده در ارکستر سمفونیک، هشت نوازنده سازهای ایرانی و ۳۰ نفر گروه کر هستند و استاد همایون رحیمیان رهبری ارکستر را بر عهده دارد. مدت‌زمان اجرای قطعات ۸۰ دقیقه است و این اجرا به نوعی حضور موسیقایی هنرمندان موسیقی در انقلاب ایران اسلامی به شمار می‌رود.

پس از اجرای موفق ارکستر سازهای ملی ایران با حضور محمد معتمدی در بوستان آب و آتش، این دومین اقدام جدی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد در حوزه موسیقی است که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۵ بهمن ساعت ۱۸ در سالن خلیج فارس مجموعه اراضی عباس‌آباد (باغ‌موزه دفاع مقدس) برگزار می‌شود.

کد خبر 430476

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha