همشهری آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تیم پروازی (اسکادران) جنگنده کوثر تشکیل خواهد شد.

عزیز نصیرزاده

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هوایی نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، گفت: این جنگنده در کاری مشترک توسط نیروی هوایی ارتش و صنایع دفاعی در حال تولید است.

وی با بیان اینکه نمونه اولیه جنگنده بومی کوثر به پرواز درآمده است، افزود: در یک برنامه ریزی منظم تا سه سال آینده یک اسکادران کامل از این هواپیما را به خدمت خواهیم گرفت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: تیم آکروجت جنگنده کوثر نیز تشکیل خواهد شد تا به اجرای نمایش های هوایی بپردازد.

امیر نصیرزاده در بخش دیگری از صحبت های خود به نمایشگاه اقتدارهوایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه بیش از ۴۰ مدل هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین به نمایش گذاشته شده است که نشان دهنده رشد چشمگیر نیروهای مسلح در عرصه هوایی است.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه هواپیمای شکاری، بمب افکن، ترابری سنگین و سبک، هواپیماهای آموزشی، پدافندی، دستاوردهای پدافندهوایی و توانایی پهپادی نیز به نمایش درآمده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه در این نمایشگاه عملیات اورهال هواپیماها نیز به نمایش گذاشته شده است، گفت: نیاز به منابع بیرونی در سامانه هوایی نداریم و متخصصان ما از توانمندی بالا در نگهداری، تعمیر، بهینه سازی و ساخت سامانه هوایی برخورد هستند.

امیر نصیرزاده تصریح کرد: چهل سالگی انقلاب را در حالی سپری می کنیم که قدرت هوایی ما چندین برابر نسبت به چهل سال گذشته افزایش یافته است؛ ایران در عرصه هوا از قدرتمندترین نیروهای دنیا محسوب می شود.

نمایشگاه اقتدار هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز(پنجشنبه) با حضور فرماندهان ارشد لشگری در پایگاه شکاری شهید لشکری مهرآباد گشایش یافت تا روز ۲۲ بهمن ماه به کار خود ادامه می دهد.

کد خبر 430391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha