همشهری آنلاین: ارزش دلار با پایان جلسه بانک مرکزی آمریکا، در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

دلار

به گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست دیروز خود همان طور که انتظار می‌رفت، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و با عقب‌نشینی از رویکرد قبلی خود در افزایش نرخ بهره اعلام کرد رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت. میشل مک کارتی، استراتژیست ارزی مؤسسه سی ام سی مارکتس گفت: واکنش عاقلانه بانک مرکزی بدان معناست که شانس وقوع رکود در اقتصاد آمریکا کمرنگ شده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۹۵.۲۶ واحدی در ضعیف‌ترین سطح ۳ هفته اخیر خود قرار گرفت.

مک کارتی افزود: اگر سطح حمایتی ۹۵ واحدی شاخص دلار بشکند شاهد کاهش‌های بیشتر در ارزش دلار خواهیم بود، انتظار دارم عملکرد مناسبی را از دلار استرالیا، نیوزلند و کانادا شاهد باشیم.

در برابر دلار استرالیا، دلار آمریکا در ادامه ناکامی‌های این هفته ۰.۲ درصد عقب نشست تا هر دلار استرالیا به ۰.۷۲۶۴ دلار آمریکا برسد. این بزرگ‌ترین صعود دلار استرالیا در چهار هفته اخیر محسوب می‌شود.

فرانک سوئیس نیز با پیشروی ۰.۱۵ درصدی خود را به حوالی ۱.۰۰۸ دلار رساند. هر دلار آمریکا با ۰.۱ درصد عقب نشینی در برابر همتای کانادایی خود به ۱.۳۱۳۰ دلار کانادا رسید.

به نظر می‌رسد امسال برای دلار به مانند سال گذشته درخشان نخواهد بود مگر اینکه آمریکا بتواند مساله نرخ بهره و همچنین جنگ تجاری با چین را حل و فصل کند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت: احتمال افزایش نرخ بهره توسط این بانک ضعیف شده است. به عقیده تحلیلگران این جمله احتمالاً بدان معنا خواهد بود که اقتصاد آمریکا در مرحله حساسی قرار دارد.

در معاملات امروز، یورو نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱.۱۵۰۴ دلار رسید. پوند نیز که به دلیل اختلاف بین دولت و مجلس انگلیس در خصوص چگونگی خروج از اتحادیه اروپا د. ر. وضعیت مناسبی قرار ندارد با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۳۱۳۱ دلار رسید.

کد خبر 430319

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha