همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ از افزایش درخواست‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد و بهزیستی خبر داد

حمايت

علی ساری، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفتگو با ایلنا درباره میزان درخواست‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن نهادهای حمایتی در شرایط اقتصادی کنونی، گفت : با توجه به شرایط سخت جامعه و افزایش قیمت‌ها، مردم سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اند و طبیعی است که مراجعات مردم برای اینکه تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار بگیرند، افزایش یافته باشد.

وی در ادامه گفت: افرادی که در شرایط فعلی خواستار این هستند که تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی قرار گیرند، در حاشیه و نزدیک به طبقه ضعیف جامعه بوده‌اند که تعدادشان نیز افزایش یافته است.

ساری همچنین افزود: افرادی که سال‌ها در نوبتِ تحت پوشش رفتن مراکز بودند، در سال گذشته در همه استان‌ها پذیرفته شدند. همچنین کمیسیون اجتماعی به عنوان مرجع تخصصی نهایت پشتیبانی را از این نهادهای حمایتی خواهد کرد و مجلس تا حد امکان بودجه‌ لازم را به آنها اختصاص می‌دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و افراد مسنی که توانایی کار ندارند، تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، گفت: همچنین کمیته امداد همه درخواست‌های پشت نوبتی را وارد سیستم خود کرده است.  

ساری همچنین افزود: در حال حاضر نباید هیچ پشت نوبتی وجود داشته باشد، اما به هر حال منابع کمیته امداد نیز محدود است و اگر این سیل افسار گسیخته درخواست‌ها اینگونه ادامه پیدا کند، توانایی حمایت کمیته امداد با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی در خصوص میزان حمایت‌های کمیته امداد از مددجویان در سال ۹۸ اظهار کرد: حمایت‌های کمیته امداد رابطه تنگاتنگی با شرایط اقتصادی دارد، به هرحال کمیته تا جایی که توان داشته باشد، سعی می‌کند متقاضیان را تحت پوشش خود قرار دهد و ما نیز تلاش می‌کنیم از کمیته امداد برای این  گونه تلاش‌ها، حمایت کنیم تا انشاالله بتوانیم بیشتر پاسخگوی افراد نیازمند باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌ خاطرنشان کرد: درخواست افراد برای قرار گرفتن تحت حمایت کمیته امداد توسط کارشناسان بررسی می‌شود و طبق اولویت‌های در نظر گرفته شده، درخواست‌ها وارد سیستم پذیرش می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: تدابیر خاصی برای سال آینده در نظر گرفته نشده و شرایط را به همین شیوه ادامه خواهیم داد و امیدواریم براساس آنچه برنامه‌ریزی شده پیش رویم.

کد خبر 429979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha