همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: ما تلاش می‌کنیم از دریچه کرامت انسانی به حضور توان‌یابان در شهر نگاه کنیم و در این راستا مناسب‌سازی تمامی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت یا عارضه‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

حناچي، نمايش رستم و سهراب

پیروز جناچی، شهردار تهران یکشنبه هفتم بهمن با حضور در فرهنگسرای بهمن، به همراه شهروندان تهرانی و سفرا و نمایندگان سیاسی کشورهای مختلف به تماشای نمایش «رستم ‌و سهراب» نشست.

به گزارش شهرنوشت، نمایش «رستم و سهراب» توسط توان‌یابان مؤسسه کهریزک به روی صحنه رفت و شهردار تهران پس از تماشای نمایش، ضمن تقدیر از مربی تئاتر توان‌یابان که مسئولیت آموزش این افراد را برعهده داشت، گفت: امروزه معنای معلولیت تنها درباره افرادی صدق نمی‌کند که از عارضه‌ای رنج می‌برند؛ بلکه معلول کسی است که نتواند در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کند حتی اگر چهارستون بدن او سالم باشد.

او ضمن قدردانی از مسئولان مؤسسه کهریزک برای حمایت از اجرا نمایش «رستم و سهراب» عنوان کرد: از تمام افرادی که تلاش می‌کنند دیوارهایی را که مانع حضور توان‌یابان در عرصه‌های اجتماعی است، بردارند تشکر می‌کنم.

شهردار تهران در پایان سخنانش با تشکر از تمام حاضران و نمایندگان و وابستگان سیاسی کشورهای مختلف، خطاب به توان‌یابانی که نمایش را اجرا کرده بودند، عنوان کرد: شما عزیزان شب بسیار قشنگی را به یادگار گذاشتید.

نمایش «رستم و سهراب» اثری از ۳۰ هنرمند توان‌یاب موسسه کهریزک است و تمام بازیگران این نمایش، معلولان جسمی آسایشگاه کهریزک هستند. این اثر نمایشی حاصل ۹ سال تمرین و تلاش مداوم با وجود محدودیت‌ها و اختلالات حرکتی و جسمانی بازیگران است.

کد خبر 429927

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha