همشهری آنلاین: فروش موضوع محوری این شماره‌ بازاریاب بازارساز است.

شماره‌ ۵۶ بازاریاب بازارساز (بهمن ماه ۱۳۹۷) منتشر شد

چگونه یک فروشنده‌ سازمانی موفق باشیم؟ عنوان سرمقاله‌ی این شماره است به قلم امیرمصطفی اعرابی‌پور. در این سرمقاله با وضعیتی آشنا می‌شویم که فروش در بازارهای مصرفی و نقش فروشندگان حضوری در بازارها به مرور کمرنگ‌تر می‌شود. این سرمقاله بر گرفته از کتابی با همین عنوان است که خود اعرابی‌پور آن را تالیف کرده است.

  • گفت‌و گوها

بازاریاب بازارساز در این شماره حاوی ۵ گفتگو درباره‌ی فروش است:

این گفت‌گوها عبارتند از:

  • نیروهای فروش را در تصمیمات وارد کنید.

در این گفت‌وگو پای صحبتهای علی پژمان، کارشناس فروش شرکت فراتاچ نشسته‌ایم. در این گفت‌وگو متوجه می‌شویم که امکانات تشویقی و مالی هرچند ناچیز، انگیزش خوبی محسوب می‌شود که بعضا در شرکتها نادیده گرفته می‌شود و این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد که اقدامات انجام‌شده از دید رئیس ارزشی ندارد.

  • ویزیتور دارویی کیست؟ مدرپ چه ویژگیهایی دارد؟

محمد مؤمن‌آبادی، مدیر فروش شرکت سلامت‌گستران پاکان پارس در این گفتگو درباره‌ی تفاوتهای ویزیتوری دارو و سایر محصولات، فرق مدرپ و ویزیتور، و نوع درآمد مدرپها می‌گوید. مؤمن‌آبادی معتقد است که مهمترین عامل موفقیت در فروش، پیگیری در کار است که این موضوع به طور مستقیم با انگیزه در ارتباط است.

  •  خرید از پیکاسو، فروش به دالی

سمیرا ارجمندی، نویسنده‌ی کتاب خرید از پیکاسو، فروش به دالی و مشاور بازاریابی محصولات هنری است. وی در این گفت‌وگو درباره‌ی نحوه‌ی صحیح بازاریابی و فروش محصولات هنری می‌گوید. مبحث بازاریابی برای بچه‌های هنر خیلی کم مورد توجه قرار گرفته است. یک هنرمند باید علم چگونگی تاثیرگذاری بر مخاطبنش را هم بداند. خانم ارجمندی می‌گوید که یک هنرمند باید توانایی بازاریابی و فروش را در خود ایجاد کند و با ارائه‌ی محصولات و آثارش فروشنده‌ی خوبی هم بشود.

  • از مهندسی مواد دانشگاه تهران تا ویزیتوری و فروش

پوریا یعقوبی، نویسنده‌ی کتاب من یک فروشنده هستم، در گفت‌وگویی درباره‌ی کتابش درباره‌ی فروشندگان درونگرا و برونگرا برایمان می‌گوید. بسیاری از مدیران و سرپرستان فروش باور دارند که فروشندگان برونگرا، خوش‌صحبت، زودجوش، و صمیمی هستند و به سرعت ارتباط برقرار می‌کنند. اما درونگراها تمایلی برای برقراری ارتباط ندارند. فارغ از این باور کلیشه‌ای که فروشندگان برونگرا موفقترند یا درونگراها، با خواندن این کتاب و گفت‌وگو با پوریا یعقوبی متوجه می‌شویم که ظاهرا جمع وسیعی از مدیران بر این باورند که در فروش سازمانی فروشندگان درونگرا موفق‌تر هستند.

  •  هرکه نامش بیش، نانش بیشتر

کتاب برندبافی شخصی کتابی جدید در حوزه‌ی برندسازی شخصی است با تالیف محمدرضا طاهری که به تازگی در انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شده است. در این شماره از مجله گفتگویی را با نویسنده‌ی این کتاب و اینکه چگونه فروشندگان می‌توانند با ساخت برند شخصی، فروش‌شان را افزایش دهند، می‌خوانید. طاهری در این کتاب از واژه‌ی برندبافی استفاده می‌کند و دلیلش به‌کارگیری استعاره‌ی کرم ابریشم و مدل کرم ابریشم است برای ساختن برند.

  • برند، رنگ در بسته‌بندی

بسته‌بندی یا به عبارت بهتر تبلیغات خاموش در سالهای اخیر تمرکز بسیاری از شرکتها را به خود جلب کرده است. صفحات ۵۲ و ۵۳ را با این نگرش بخوانید. اگر تمایل دارید به خریدار القا کنید که محتویات حجمی بیشتری را در بسته‌بندی قرار داده‌اید، کافیست از رنگهای روشن استفاده کنید. نظیر بسته‌بندی در بستنیها.

صفحات پایانی بازاریاب بازارساز به ابزار ارتباطی مهم یعنی تلفن پرداخته است و نقش آن را در فرایند فروش سازمانی برای فروشنده‌ها و ویزیتورها معرفی می‌کند. افزون بر آن، چگونگی بهره‌مندی از تلفن را برای افزایش فروش سازمانی در قالب راهکارها عنوان کرده است.

کد خبر 429769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha