همشهری آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بر پایه آخرین آمار صندوق بین‌المللی پول، ایران از نظر اقتصادی در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد.

نوبخت

ایرنا نوشت: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه   در مراسم امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب در روستاهای استان کرمان در محل سازمان برنامه و بودجه، گفت: کمتر از دو هفته دیگر دهه پنجاه نظام جمهوری اسلامی آغاز خواهد شد؛ در ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون توسعه، هدف مشترک و معیاری برای رتبه بندی کردن کشورهاست، افزود: آخرین تعریف توسعه و مبنای عمل توسعه انسانی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری گفت: آموزش، بهداشت و درآمدسرانه کشور سه شاخص توسعه انسانی است و سازمان ملل براساس این معیارها کشورها را رتبه بندی می‌کند.

نوبخت ادامه داد: در حالی وارد دهه ۵۰ انقلاب شده ایم که در هر سه شاخص و در نهایت توسعه انسانی موفق بودیم؛ در بازه صفر تا یک رتبه توسعه انسانی از نیم درصد به ۰.۸ درصد رسیده است و در رتبه بالای توسعه انسانی قرار گرفتیم. وی اظهارداشت: از نظر زیرساخت‌ها، فعالیت‌های علمی و رشد علمی در رتبه نخست و از نگاه فناوری‌های نو و فضایی در رتبه دوم منطقه هستیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآورشد: برپایه آخرین آمار صندوق بین المللی پول، از نظر اقتصادی هجدهمین اقتصاد بزرگ جهانیم و پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۱ در جایگاه پانزدهم قرار خواهیم گرفت.

نوبخت با بیان اینکه ایران همچنان رو به پیشرفت است، گفت: پیشرفت خود را تنها در آبادانی شهرها نمی‌دانیم و روستاها نیز موردنظرند؛ در سفر به کرمان شاهد بودیم که کاستی هایی در مسکن جنوب کرمان وجود دارد.

کد خبر 429699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha