همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از جذب به طور میانگین ۳۵ بی سرپناه در اطراف حرم امام خمینی (ره) طی هر شب خبر داد.

بي‌سرپناه

سید نجم‌الدین محمدی در گفت‌وگو با شهرنوشت ضمن اعلام این خبر به فعالیت دوباره گرمخانه منطقه ۱۹ اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری تهران در حوزه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی راه‌اندازی گرمخانه در نزدیکی کلونی‌های آسیب است. 

او با بیان این‌که یکی از محل‌های تجمع افراد بی سرپناه اطراف حرم امام خمینی (ره) است، ادامه داد: برای ساماندهی افراد بی‌سرپناهی که در این محدوده حضور دارند، گرمخانه منطقه ۱۹ را که به دلایلی چند ماه غیرفعال بود دوباره راه‌اندازی کردیم. 

به گفته محمدی، گرمخانه منطقه ۱۹، ۲۶ دی ماه امسال آغاز به کار کرد و به طور میانگین هر شب ۳۰ تا ۳۵ نفر در آن مستقر می‌شوند. البته ظرفیت گرمخانه حدود ۱۵۰ نفر است و اداره آن به یک موسسه خیریه سپرده شده‌است. 

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر ساعت کار گرمخانه ها در روزهای اخیر گفت: به طور معمول گرمخانه ها از ساعت ۱۸ افراد بی‌سرپناه را پذیرش می‌کنند و تا ساعت ۸ صبح نیز امکان اقامت در این اماکن وجود دارد. با این وجود، در روزهای سرد سال الزامی برای خروج افراد از گرمخانه در طول روز نیست و افراد می‌توانند تمام روز را در این فضا حضور داشته باشند.

کد خبر 429685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha