همشهری آنلاین: در پایان دیدار ایران با چین و در میکسدزون ورزشگاه شیخ‌زاید با چند تن از بازیکنان ایران به صورت اختصاصی به صحبت پرداختیم، با این رویکرد که بعد از رسیدن به جمع چهار تیم برتر آسیا چه صحبت یا سخنی برای مردم ایران دارید؟

ملی‌پوشان فوتبال:برای مردم ایران در زمین می‌میریم
فرهیختگان نوشت: تیم ملی فوتبال ایران موفق شد چین را هم شکست دهد تا بعد از ۴۳ سال در آستانه تاریخ‌سازی قرار بگیرد. خبرنگار اعزامی ما به امارات در پایان این دیدار و در میکسدزون ورزشگاه شیخ‌زاید با چند تن از بازیکنان ایران به صورت اختصاصی به صحبت پرداخت، با این رویکرد که بعد از رسیدن به جمع چهار تیم برتر در جام ملت‌های آسیا چه صحبت یا سخنی برای مردم ایران دارند. سعی کردیم با نگاهی متفاوت روحیه ملی‌پوشان را قبل از بازی با ژاپن به این طریق افزایش دهیم تا ان‌شاءالله تیم ملی آماده و پرقدرت، از سد سامورایی‌ها نیز بگذرد و راهی فینال آسیا شود. پیام بازیکنان تیم ملی را برای مردم ایران در ادامه می‌خوانید.
  • بیرانوند؛ پیامی برای لر زبانان

علیرضا بیرانوند که در یک بازی دیگر موفق به ثبت یک کلین‌شیت دیگر شده بود، به زبان لری به مردم ایران و به‌خصوص همشهریانش گفت: «سلام بر همشهریان عزیز لرزبان شیرین. امیدوارم دعایمان کنید تا با قهرمانی به ایران بازگردیم. می‌دانم تمام بازی‌ها را می‌بینید و دعایمان می‌کنید. پیام‌های پرروحیه‌تان را می‌گیرم و امیدوارم همشهریان‌تان ازجمله بنده و وحید امیری بتوانیم دل‌تان را شاد کرده و ان‌شاءالله بعد از ۴۳ سال با قهرمانی به ایران بازگشته و دوباره خوشحال‌تان کنیم.»

  • سردار: ایران و یک مربی باهوش

سردار آزمون درباره عملکرد فنی خودش و تیم ملی در این دیدار و اینکه آیا با شناخت قدم به این میدان گذاشت، گفت: «صددرصد. ما آنها را آنالیز کرده بودیم و از مدافعان و کل تیم‌شان شناخت داشتیم. در این زمینه مربی باهوش و قوی‌ای داریم که اگر حرفی می‌زند، باید آن را گوش بدهیم؛ چون الکی حرف نمی‌زند و حتما چیزهایی می‌داند که درنهایت هم توصیه‌ها و شناخت کی‌روش از چین کمک‌مان کرد تا با دست پر از میدان خارج شویم. خداراشکر که چین را هم بردیم تا به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا برسیم.»

  • حاج‌صفی؛ امیدوار تا قهرمانی

احسان حاج‌صفی نیز در این دیدار از خوب‌های ایران بود. البته او عادت به مصاحبه با خبرنگاران ندارد اما وقتی با این سوال خبرنگار «فرهیختگان» مواجه شد که چه پیامی برای مردم ایران دارد، گفت: «خداراشکر که توانستیم دل آنها را شاد کنیم. تنها هدف‌مان همین است که بتوانیم دل مردم ایران را شاد کنیم. در واقع اینجا هستیم که چنین هدفی را رنگ واقعیت بخشیده و ایرانی‌ها را شادمان کنیم و امیدوارم این روند را تا قهرمانی ادامه دهیم. برای تیم ملی در بازی بعدی هم دعا می‌کنم. جلوی ژاپن کار سختی را درپیش داریم و امیدوارم با دعای خیر مردم نیز در این دیدار هم موفق باشیم.»

  • دژاگه: تشکر از حمایت مردم

اشکان دژاگه در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی افتاده که منجر به بازگشت باشکوهش به تیم ملی شده است، گفت: «ما همیشه سعی کرده‌ایم تا وقتی پیراهن تیم ملی را می‌پوشیم، جان‌مان را در زمین بدهیم. یکی، دو سال به خاطر مصدومیت‌هایم سختی‌های زیادی کشیدم و حالا خداراشکر می‌کنم که می‌توانم به تیم ملی کمک کنم.» 

وی درباره اینکه چقدر برای بازی با ژاپن آماده است، گفت: «خداراشکر تیم کاملی داریم. جلوی چین از دقیقه اول فشار زیادی روی این تیم گذاشتیم و حریف را شکست دادیم. الان چهار روز برای ریکاوری و آمادگی برای دیدار با چین فرصت داریم. مطمئنا بازی سختی مقابل ژاپنی‌ها داریم و امیدوارم بتوانیم این تیم را هم شکست دهیم.»

کاپیتان تیم ملی درباره اینکه چه پیامی برای مردم ایران دارد، گفت: «واقعا جای تک‌تک مردم ایران در اینجا خالی است اما تماشاگران حاضر در ورزشگاه هم برایمان سنگ تمام می‌گذارند، آنها همیشه پشت ما هستند و خیلی به ما کمک می‌کنند.   خداراشکر تا اینجا مردم ایران را خوشحال کرده‌ایم و امیدوارم تا قهرمانی همین مسیر را ادامه دهیم. اگر همین‌طور حامی ما باشند، ما هم سعی می‌کنیم به بهترین شکل در زمین بازی پاسخ حمایت‌هایشان را بدهیم.»

  • رضاییان: دم‌شان گرم

رامین رضاییان دوباره اعتماد کی‌روش را جلب کرده و بعد از دو دیدار نیمکت‌نشینی در دو بازی اخیر تیم ملی دوباره به میدان رفت.

او در پاسخ به این سوال که چه پیامی برای مردم ایران دارد، گفت: «خیلی دوست‌شان دارم و دم‌شان گرم. هواداران و مردم بامعرفتی داریم. برای بازی ما با ژاپن هم دعا کنند تا ان‌شاءالله بازی بعدی را هم ببریم.»

  • پورعلی‌گنجی؛ سهم یک تیم در کلین‌شیت

مرتضی پورعلی‌گنجی ابتدا درباره خط دفاعی قدرتمند ایران و اینکه در این دیدارها در کنار چند ملی‌پوش در خط دفاعی به میدان رفته و آیا این موضوع برای وی مشکلی ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: «به نظرم وقتی گل نمی‌خوریم، کل تیم دفاع می‌کند و در این موفقیت سهیم است. درست است که نقش گلر در این زمینه بسیار پررنگ است اما کل تیم برای گل‌نخوردن می‌جنگند. ما سعی می‌کنیم خیلی خوب دفاع کنیم و در خط حمله اتفاقات دیگری را رقم بزنیم تا درنهایت با دست پر میدان را ترک کنیم. آقای کی‌روش برای هر بازی ایده خاصی دارد و چه مرتضی باشد و چه نباشد، هدف همه تیم موفقیت تیم ملی است. اگر باشم، به تیم ملی کمک می‌کنم و اگر هم نباشم، برای بازیکنان داخل زمین انرژی مثبت می‌فرستم تا بازی را ببریم؛ چون مهم این است که تیم نتیجه بگیرد.»

وی درباره بازی با ژاپن گفت: «این تیم هم مثل تیم‌های دیگر است. باید تمرکز کنیم تا در این دیدار هم موفق باشیم. ژاپن بازیکنان بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارد و این دیدار می‌تواند بازی سختی برای ما باشد اما با آنالیزی که مربیان می‌کنند سعی می‌کنیم در این دیدار هم به برتری برسیم.»

وی درباره هواداران فوتبال ایران گفت: «در این بازی نسبت به بازی‌های قبلی هواداران بیشتری در ورزشگاه بودند و خداراشکر می‌کنم که دل‌شان را شاد کردیم. این برد را تقدیم آنها می‌کنم، چه آنهایی که در ورزشگاه بودند و چه آنهایی که در خارج از ایران هستند. امیدوارم بازی بعدی هم مملو از تماشاگران ایرانی باشد تا بتوانیم با انرژی‌ای که برایمان می‌فرستند، ژاپن را هم شکست دهیم. ما برای خوشحالی مردم هر کاری می‌کنیم، حتی اگر بشود در زمین می‌میریم.»

کد خبر 429671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha