شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ملکه الیزابت از سیاستمداران بریتانیایی خواست تا سریعتر راه حلی برای بحران برگزیت بیابند.

بحران برکسیت؛ پیام ملکه الیزابت به سیاستمداران بریتانیایی

ملکه الیزابت بریتانیا در پیامی از سیاستمداران این کشور خواست بدنبال زمینه‌های مشترک برای حل بحران برگزیت بگردند.

او خصوصا از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا درک و دید آینده نگرانه‌ای از این چالش پیش روی بریتانیا داشته باشند. بریتانیا در نیم قرن اخیر مواجه با چنین بحران سنگین سیاسی نبوده است.

الیزابت ۹۲ ساله که در موسسه زنان در نورفولک سخنرانی می‌کرد با اشاره غیرمستقیم به برگزیت گفت هرنسلی با چالش و فرصت‌های تازه روبرو است اما باید بتواند از این چالش‌ها سربلند بیرون بیاید.

بریتانیا از سال ۱۹۷۳ وارد اتحادیه اروپا شد و پس از رفراندومی که در سال ۲۰۱۶ برگزار شد بیش از ۵۰ درصد رای دهندگان تصمیم گرفتند از اتحادیه اروپا خارج شوند.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با روند مذاکرات یک سال و نیمی بین دولت محافظه کار و کمیسیون اروپا جریان داشت تا نهایتا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی طرفین به یک توافق دست پیداکردند.

این توافق اما هفته گذشته در مجلس عوام بریتانیا رای نیاورد و باعث شد تا بریتانیا وارد یکی از بزرگترین بحران‌های سیاسی شود. ملکه بریتانیا که نقشی در سیاست این کشور ندارد همواره سعی می‌کند در موارد بحرانی سخنانی در جهت آرام کردن و حل بحران بیان کند. آخرین پیام او به سیاستمداران بریتانیایی نشان از عمق بحران برگزیت در بریتانیا می‌دهد.

کد خبر 429665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha