همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت فقیه ریشه در ادیان دارد گفت، ولایت فقیه مردمی‌ترین، عقلانی‌ترین، سهل‌ترین و کنترل شده‌ترین حکومتی است که شما تا کنون در طول تاریخ لمس کرده‌اید.

صديقي حجت‌الاسلام

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه‌های نمازجمعه  پنجم دی،  گفت: جنگ بدر نقطه عطفی در مصاف حق و باطل است و الگویی که ما در مصاف با طاغوت و آمریکا استفاده کردیم طی مسیر بدریون بود.

وی خطاب به مردم، اظهارداشت: خوب امتحان دهید؛ خداوند وعده‌های خود را در تاریخ عملی کرده است. خداوند دشمنان شما را در جبهه استقامت با نیروهای غیبی از پای در می‌آورد، شما استقامت کنید و از مشکلات نهراسید. خداوند نیروهای عرش را در کنار شما قرار می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما با دست خدا اقتدار داریم و قدرتمان رو به افزایش است، افزود: اگر بخواهیم شاکر باشیم باید تقوای الهی را رعایت کنیم،  رعایت تقوی در بعد فکری درست فکر کردن است.

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: باید به اعتقاداتمان حساس باشیم چراکه دشمن، امروز با همه مقدسات ما به جنگ آمده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه با یک تصمیم نابجای ارزی، مردم مدت‌ها دچار مشکلات و چالش شدند. یک تصمیم بود اما آتشی بود که همچنان می‌سوزاند.  

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم در فشار عجیبی قرار دارند، گفت: چند روزی که در مشهد با زائران هم قدم بودم،  برخی از فشار ناشی از مشکلات، گریه می‌کردند؛  باید تدبیر کرد و مسئولان باید بیدار باشند و برای حل مشکلات اقتصادی اقدام و حاشیه سازی نکنند.

حجت‌الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: مسئولان باید توبه کرده و کمر خدمت ببندند. حرف‌هایی که حاشیه سازی است، همه را می رنجاند. وقتی جواب درست به مشکلات داده نشود حاشیه سازی می‌کنند تا ذهن‌ها را از موضوع اصلی دور کنند.

وی با بیان اینکه مگر خزانه خدا خالی شده است، گفت: مگر خداوند از خدایی‌اش استعفا داده است. روزه در شرایط اقتصادی به معنای صرفه جویی و کنترل مصرف است، روزه بگیرید،  روزه آثار و برکات زیادی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: یکی از آثار آن جلوگیری از اسراف و استفاده از امکانات به مقدار ضرورت است اما مهمترین آثار آن ارتباط با خدا است.

حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه با بیان اینکه انواع نعمت‌ها در پرتو ولایت فقیه نصیب ما شده است، افزود: شکر نعمت دانستن ارزش آن و از نعمت حفاظت کردن است اما کفران نعمت، نعمت را نابود می کند و به معنای ستیز کردن با نعمت است؛  خداوند می‌فرماید: «اگر قدر نعمت‌ها را ندانستید و نق زدید و نعمت‌ها را تضعیف کردید، با من طرف هستید.»

وی در تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب تحولی بزرگ در عالم بود و در واقع آماده سازی جهان برای عدل جهانی است.  

خطیب نماز جمعه تهران افزود: قبل از انقلاب دو جریان در دنیا حاکم بود، یک جریان استبدادی و کمونیستی شرق که برای هیچ کس حق نفس کشیدن قائل نبود و به اسم حمایت از مردم استبداد همه جانبه‌ای را ایجاد کرده بودند و انواع تبعیض‌ها را اعمال می‌کردند. جوانانی که از بی بندو باری لیبرال‌ها خسته بودند به جریان کمونیستی روی آورده بودند.

حجت الاسلام صدیقی در تبیین جریان دوم، گفت: جریان دوم، جریان لیبرالیست با تکیه بر آرای مردم بود که این امر شعاری بیش نبود. هیچ جای عالم انتخاب کننده اصلی مردم نیستند. بلکه سیاستمداران با استفاده از بمباران تبلیغاتی، توپ قدرت را به یکدیگر پاس می‌دادند و راهی برای ورود نخبگان حقیقی وجود ندارد. وی اضافه کرد: در واقع در این مرام، هر کس قدرت و پول دارد می‌تواند کار کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: در این فضای دو قطبی معجزه ای اتفاق افتاد و امام (ره) استقلال به معنای واقعی کلمه را اجرایی و شعار نه شرقی و نه غربی را حاکم کرد.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: دنیای غرب با تمام ادعاها و سحرهایی که کرده بود و بهشت موعودی که از آزادی وعده داده بود، به مصاف انقلاب آمد تا قدرت جدیدی در منطقه و جهان مطرح نشود اما به زانو درآمد. «امام (ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.»

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ظهور قدرت اسلام، مشت جریان کمونیست را باز کرد، یادآوشد: امام خمینی (ره) قبل از به هم ریختگی بلوک شرق اعلام کردند که صدای شکستن استخوان کمونیستی شنیده می شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی خط بطلانی بر سحر شرق و غرب بود، خاطرنشان کرد: شرق، اسلام را توجیه کننده ظلم ظالمان معرفی کرده بود و غرب، اسلام را دین خشونت معرفی می‌کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به اینکه آنها اعلام می کردند که اسلام سیاست و مدیریتی ندارد و برنامه مدون و منظمی برای اداره جامعه در اختیار ندارد، گفت: اما انقلاب اسلامی، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند زد و آشتی بین دنیا و آخرت در این مرام جدید بروز کرد و در قانون اساسی و در مرام رهبری دیده شد.

حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: قدرت، رهبری انقلاب را از مرز عدالت و اخلاق بیرون نکرد و امام اولین قدرت دنیای اسلام بود اما از حسینیه به قصر نرفت و نسبت به مستضعفان بی‌تفاوت نبود. در دوران رهبری‌اش، گریه ‌های سحر و تلاوت قرآنش پابرجا بود.

وی تأکید کرد: اشراف امام خمینی به همه زوایای زندگی، پرتو ولایت پیغمبر و ائمه اطهار بود. ولایت فقیهی که امام می‌فرمودند استمرار حکومت انبیاء است و دژ مستحکم امنیت و استقلال مملکت است، اجرایی شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران افزود: امام، احتیاجی به تظاهر و تزویر نداشت؛ ولایت فقیه، ولایت شخص نیست، ولایت قانون، عدل، عقل، شجاعت، اقتدار در برابر قدرت‌های بزرگ است.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: در این روزهایی که در مشهد خدمت حضرت استاد قرائتی بودیم، او از کتابی نقل کرد که ولایت فقیه ریشه در ادیان گذشته دارد و آیه ۴۴ سوره مائده را قرائت کرد. قرآن که مظهر هدایت و نور است و براساس آن، انبیا و ائمه حکومت می‌کنند. مقصود از ربانیان و احبا کسانی است که حکومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه مردمی‌ترین، عقلانی‌ترین، سهل‌ترین و کنترل شده‌ترین حکومتی است که شما تاکنون در طول تاریخ لمس کرده اید، اظهارداشت: انبیا هر کجا حکومت کرده‌اند در کنار مردم بوده‌اند و هیچ امتیازی در امور مردم عادی بر مردم نداشتند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این برای ما یک افسانه بود و امام این کار را انجام می‌داد و امروز هم خلف امام در حسینیه نشینی و موکت نشینی همانند ایشان است. کل زندگی ایشان یک وانت هم نیست. ایشان زندگی زاهدانه‌ای دارند و قدرت و اقتدار و حراست از خط سرخ شهیدان ناشی از سبک زندگی ایشان است.

حجت‌الاسلام صدیقی در بخش دیگری از اظهارات خود در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: آقایان این مسئله را رها نمی‌کنند. سِرّش را نمی‌دانم!

وی تصریح کرد: در جنگ مسئله استتار، مهم است. ما امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم. در هر جبهه‌ای که تاکتیک نداشته باشد و استتار را رعایت نکند برای دشمنان فاش خواهد شد که چه زمان و با چه سلاحی حمله خواهند کرد به همین جهت از اول زمین خورده و شکست خورده هستند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: در این جنگ جهانی که در اتاق فکر قدرت‌های غارت گر، تصمیم گیری‌ها انجام می‌گیرد و عده‌ای  غارت‌گر و وابسته برای ما نسخه می‌پیچند. قبول این نسخه خلاف استقلال فرهنگی ماست. ما تابع قرآن و ائمه هستیم و باید برای آنها برنامه و فرهنگ بدهیم نه اینکه بنشینیم و آنها برای ما برنامه‌ریزی کنند و به قیمت ذلت ما، ما را در این گردونه قرار دهند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دشمنان تلاش دارند مجاری و راه کارهای ما را رصد کنند، تاکید کرد: می‌خواهند دقیقا بدانند ما در چه مجاری‌ای درآمد داریم و با چه کسانی ارتباط داریم و چه کشورهایی در دنیا با ما مراودات اقتصادی دارند؛  می‌خواهند ما را خلع سلاح کرده و متهم کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز قرارگاه خاتم در پارس جنوبی، کارهای بزرگی انجام داده است، گفت: کشور آلمان سوالاتی در این خصوص انجام داده است،  اگر ما در ساز و کار FATF قرار گیریم ملزم به پاسخگویی هستیم و اگر پاسخگو نباشیم، تحریم‌ها تشدید می شود.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با تأکید بر اینکه فرد عاقل، سرّش را در اختیار دشمن قرار نمی‌دهد، گفت: ما نباید از دشمنان رنگ بپذیریم.

حجت‌الاسلام صدیقی خطاب به دولتمردان، تصریح کرد: شما در برجام هم اصرار زیادی داشتید و نتیجه‌اش این شد که گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شده است. این نتیجه برجام شما بود. چه تضمینی دارید که اگر FATF  را امضاء کردید چوب‌های محکمتری نخورید؟ وی گفت: با امضای FATF تحریم‌ها بیشتر و فشارها شدیدتر خواهد شد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و سردار وحیدی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. امروز مقام معظم رهبری جنگ اقتصادی را مهمتر از جنگ نظامی اعلام کردند. ایشان تأکید داشتند که جنگ اقتصادی، جنگ است. حالا در آن توپ، تیر و تفنگ نیست اما ابزارهای خطرناک تر از توپ و تیر و تفنگ وجود دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی یادآور شد: با پیوستن به FATF در شرایط جنگ اقتصادی، خودمان را به میدان بازی می‌برند و با دست خودمان کشورمان را تحریم کرده و نابود می‌کنند.

وی با بیان اینکه توضیح این موضوع و جواب سوالات آن آماده است، افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که همیشه مواضع انقلابی در فضای عمومی دارند همچنین دو کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز FATF را مورد بررسی قرار داده و به اتفاق آراء رد کرده‌اند؛  امیدواریم همه جا اقتدار و سربلندی و عزت و استقلالمان را در سایه انقلاب ببینیم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در پایان، از مردم خواست در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن حضور یابند.

کد خبر 429554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha