سه‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کار بازنگری قوانین در دادگستری با همکاری سه قوه به منظور جرم زدایی آغاز شد.

سید ابراهیم رئیسی معاون اول رئیس قوه قضائیه با اعلام این مطلب گفت: جرم زدایی از قوانین قضایی نیازمند همکاری سه قوای مقننه، قضائیه و مجریه است تا جرم زدایی در قوانین ما جلوه داشته باشد.

وی درباره اقدامات انجام شده برای کاهش ورود پرونده ها به قوه قضائیه گفت: در این زمینه تاکنون اقداماتی انجام شده، اما کافی نبوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر معاون اول رئیس قوه قضائیه افزود: از جمله این اقدامات تشکیل شوراهای حل اختلاف بود که نقش بسیار ارزشمندی برای کاهش ورودی پرونده به دادگستری ها داشته است؛ چون بسیاری از پرونده هایی که با مصالحه یا صلح و سازش می تواند رسیدگی شود ضرورتی برای رسیدگی در دادگستری ندارد.

رئیسی گفت: آمار بالایی از پرونده‌ها و دعاوی خانوادگی و مالی وجود دارد که در شوراهای حل اختلاف بررسی و این موضوع موجب رسیدگی سریع تر و دقیق تر پرونده ها همراه با صلح و سازش می شود.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده کافی نبود گفت: ستادی برای کاهش ورودی پرونده ها به قوه قضائیه تشکیل و یکی از قضات دیوان عالی کشور به عنوان مسئول این ستاد منصوب شد تا با همکاری همه روسای کل دادگستری ها و دادستان های کشور و مسئولان مربوط تدبیری بیاندیشند تا کاهش ورودی پرونده ها به صورت واقعی عملی شود.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با تاکید بر این که باید در دستگاههای اداری نظام دقیقی تعریف شود که افراد تخلف نکنند گفت: دستگاههای اداری و دولتی باید برای کاهش جرم و ورودی پرونده ها به دادگستری ها تمهیداتی اتخاذ کنند.

کد خبر 42940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز