سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲
۰ نفر

دومین مجمع ملی سمن‌های جوانان برای انتخاب هیات رئیسه‌ها با حضور ۴۰۰ جوان از سراسر کشور پس از سال‌ها وقفه در هتل پارس کرمان برگزار شد.

استانها -سمن

نخستین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور بهمن ۹۶ در شیراز برگزار شده و موضوع اساسنامه مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان هم آذر امسال در نشست شورای عالی جوانان کشور با حضور معاون اول رئیس ‌جمهوری به تصویب رسیده بود. جوانان با انگیزه بسیاری در این مجمع حاضر و خود را برای این اتفاق ملی که پس از ۲۰ سال رقم می‌خورد، آماده کرده بودند. یکی با دشداشه سفید جنوبی‌اش آمده بود و دیگری با لباس کردی. از نماینده جوان بختیاری گرفته تا دیگر جوانان ایرانی همه حضور داشتند.

  • معرفی نامزدهای ۳۱ استان

با شروع مجمع، هر نامزد از ۳۱ استان به مدت ۳ دقیقه خود را معرفی و اهداف خود را بیان کرد. یکی از کاندیداها پیگیر نهادینه شدن نظارت بود و فقط پیشنهاد دادن برای حل مشکلات را کافی نمی‌دانست. گفتمان ملی خواسته همه این جوانان بود و همه از شعار دادن و عمل نکردن اظهار بیزاری کردند.

جوانی که اصفهانی بود معتقد بود هیات رئیسه باید از مجمع ملی دفاع کند و حفظ استقلال مجمع را مطالبه اصلی جوانان این مجموعه دانست. دیگری که گیلک بود معتقد بود با همکاری خود و فضایی که در کشور وجود دارد می‌توان ساختار خوبی را برای رفع مشکلات رقم زد. بیشتر کاندیداها خواستار تصویب و تثبیت مجمع در مجلس شدند و بیمه را مطالبه اصلی مجمع اعلام کردند. نگاه ویژه به بانوان هم نه‌تنها از خواسته‌های زنان، بلکه از خواسته‌های مردان جوان هم بود.

  • بودجه اختصاصی برای مجمع

پس از سخنرانی نامزدها، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان به صحبت پرداخت و گفت: اولین مصوبه مجمع ملی به سال ۷۶ برمی‌گردد. در یک سال و نیمی که وارد حوزه جوانان شده‌ام اولین دستور وزیر بررسی این مجمع بود. مشکلات قانونی بسیاری برای برگزاری این مجمع وجود داشت که طی تفاهم‌نامه‌هایی مصوبه‌های لازم برای ساماندهی این مجمع در کل کشور به سرانجام رسید. اکنون این مجمع به بلوغ رسیده است.

محمدمهدی تندگویان با بیان این‌که اولین اقدام بررسی اساس‌نامه جوانان توسط نهادهای حقوقی و گرفتن تأیید از معاون اول رئیس جمهوری بوده است، ‌افزود: طی یک سال گذشته در سفرهای استانی به این نتیجه رسیدیم که باید انتخابات مجمع را برگزار کنیم.

 تصمیم‌گیری برای این انتخابات از ۳ ماه پیش گرفته شد. افرادی که توانایی نامزدی این مجمع را داشتند در مقام هیات رئیسه انتخاب و افرادی که باید حذف می‌شدند کنار گذاشته شدند و به شکایات پیش‌آمده هم رسیدگی شد. وی ادامه داد: خوبی مجمع جوانان این است که ان ‌جی ‌اوهای کشور به عنوان یک سندیکای ملی ثبت می‌شوند و مجمع نیز مستقل می‌شود و وابسته به دولت نخواهد بود. علاوه بر همه این‌ها با کمک مجمع نمایندگان بودجه‌ای اختصاصی برای این منظور لحاظ می‌شود.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که اهداف این مجمع بررسی مشکلات سمن‌ها و انجمن‌های مردم‌نهاد در سراسر کشور، شرح وظایف اجرایی مجمع و همچنین شبکه‌سازی این مجموعه است، اظهار کرد: قرار است بیمه تشکل‌ها از سوی تامین اجتماعی فراهم ‌شود. تفاهم‌نامه‌هایی هم برای انجام برون‌سپاری فعالیت‌های دولتی در حوزه اجتماعی مانند آسیب‌های اجتماعی امضا می‌شود. این مجمع به عنوان قانونی‌ترین مجمع ملی جوانان به حساب می‌آید و تشکل‌های تخصصی تا پایان دولت در حوزه استانی، گردشگری و کارآفرینی ایجاد می‌شود.

کد خبر 429314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha