همشهری آنلاین: تیم ملی ایران در روزی که بیرانوند یکی از ستاره‌های آن بود با پیروزی مقابل عمان به مرحله یک‌چهارم جام ملت‌های آسیا صعود کرد.

بيرانوند

تیم ملی ایران در مرحله یک‌هشتم جام ملت‌های آسیا، یکشنبه شب، ۳۰ دی، به مصاف تیم ایران رفت. در مصاف‌های فوتبال تیم ملی ایران پیش‌تر ۶ پیروزی مقابل عمان داشت، چهار بازی به تساوی کشیده شده بود و در دو بازی شکست را پذیرا شده بود.

شاگران کی‌روش در روزی که بر خلاف رسم همیشه، خط دفاعی‌اش آشفته و متزلزل نشان می‌داد در ثانیه ۵۶ بازی با اشتباه خط دفاعی یک پنالتی نصیب عمانی‌ها کردند. اگر این پنالتی گل می‌شد معلوم نبود که سرنوشتی در انتظار بازیکنان سفیدپوش ایران بود اما بار دیگر بیرانوند نشان داد که بهترین دروازه‌بان آسیا و سردار آزمون جوان پخته‌تر از یک بازیکن جوان است. بیرواند توانست حرکت توپ را تشخیص دهید و به همان جهتی رفت که سردار نیز به او پیشهاد داده بود.

در ادامه بازی، تزلزل خط دفاعی ایران و قدرت و خلاقیت دیگر خطوط این تیم به همراه دوندگی بازیکنان عمان اجازه نمی‌داد گلی رد و بدل شود و حملات تیم ایران اثری نداشت تا اینکه در دقیقه ۳۱ بازی، علیرضا جهانبخش با بهره از خلاقیت فردی توانست توپ را از مقابل مدافع عمارتی برباید و نخستین گل تیم ملی را به ثمر رساند. در ادامه بازی حملات شاگردان کی‌روش ادامه داشت که حاصل آن پنالتی‌ بود که روی طارمی رخ داد و اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی  در دقیقه ۴۴ آن را به گل دوم ایران و خودش در این مسابقات تبدیل کرد.

تیم ملی ایران نیمه دوم را باطراوت‌تر آغاز  کرد و تا پایان دقیقه ۶۰ بازی بر بازی مسلط بود. بعد از آن بازیکنان عمان مجددا فشار خود را افزایش دادند. در این نیمه که تیم ایران،   روزبه چشمی، سامان قدوس و مسعود شجاعی را نیز به زمین فرستاده بود، سردار آزمون و مهدی طارمی چند موقعیت بسیار جدی را از دست دادند که نقش دروازه‌بان عمان در ناکامی آنها محسوس بود.

این بازی بار دیگر نشانگر دوندگی‌های بی‌امان وحید امیری، تکنیک برتر جهانبخش، فداکاری‌های سردار و طارمی، تلاش بی‌ادعای ابراهیمی و هوش قدوس بود.

تیم ملی ایران در پایان این بازی رکورد کلین‌شیت خود را حفظ کرد.

تیم ملی ایران با این پیروزی به مرحله یک‌چهارم مسابقات صعود کرد و باید در بازی بعدی خود مقابل تیم ملی چین با مربی‌گری لیپی قرار بگیرد.

کد خبر 429122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha