جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتفاع آب در پشت دریاچه سد دز به ۳۴۶ متر رسیده و تا سرریز شدن ۶ متر فاصله دارد.

سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، مدیر عامل شرکت تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه دز گفت: این ۶ متر فاصله احتیاطی برای جلوگیری از سرریز کردن سد است و در حال حاضر تلاش می کنیم آب را به صورت مدیریت شده از دریچه های سد به پایین دست انتقال دهیم.

سعید رئوفی نسب افزود: روز پنجشنبه ورودی آب به دریاچه سد به سه هزار مترمکعب بر ثانیه و خروجی به یکهزار و ۲۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید که در حال حاضر آورد رودخانه دز به یکهزار و ۳۵۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی به یکهزار مترمکعب بر ثانیه کاهش یافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه ۶ بهمن ماه بارش خواهیم داشت تلاش می کنیم تا این مدت ورودی و خروجی سد را همتراز کنیم تا دریاچه سد برای پذیرش سیلاب بعدی آماده شود.

مدیر عامل شرکت تولید و بهره برداری از سد و نیروگاه دز ادامه داد : مخزن سد دز امسال حدود بیش از یک و چهار دهم میلیارد متر مکعب ذخیره آب داشته است.

میانگین بارش های شهرستان اندیمشک ۳۵۲ میلیمتر بوده که بیش از میانگین بلند مدت بوده است.

سد دز، نخستین سد از رشته سدهای چند منظوره است که بر روی رودخانه دز و سازه آن در فاصله ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

  • افزایش حجم آب پشت سد دز سبب تخلیه برخی از روستاهای خوزستان شد

با افزایش حجم ذخیره شده پشت سد دز مسئولان روستاهای نزدیک به این سد را تخلیه کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز،افزایش حجم بارش‌ها در بالا دست سبب بالارفتن حجم ورودی آب به مخازن سد دز شد، به گفته مدیرکل مدیرت بحران استان خوزستان روز گذشته حجم آب روردی به مخازن این سد تا سه هزار متر مکعب بالا رفته بود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از افزایش خروجی آب تا 1200 مترمکعب خبر داد و گفت: تمهیدات در منطقه شعیبیه در نظر گرفته شده و خانوارهای نزدیک مسیل‌ها در حال تخلیه هستند.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز درباره کمک رسانی به روستاهای در معرض خطر سیل به علت افزایش حجم آب پشت سد دز گفت: عشایر ساکن در بیشه عباس آباد و زاویه ها که در معرض خطر بودند با همکاری ارتش، سپاه، هلال احمر، امورعشایر و شهرداری به مکان‌های امن منتقل شدند.

کد خبر 428841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha