همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: براساس لایحه بودجه سال آینده، ۱۱۳ هزار میلیارد تومان از مجموع ۴۰۷ هزار میلیارد تومان منابع پیش بینی شده، صرف معیشت و امور رفاهی مردم می‌شود

داوود محمدی

داوود محمدی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه صرف این مقدار از بودجه به امور معیشتی در شرایط فعلی را باید از نقاط قوت بودجه تهیه شده از جانب دولت دانست، افزود: همچنین پیش بینی شده تا ۴۴ هزار میلیارد تومان از منابع بودجه ۹۸ نیز در حوزه آموزش و پرورش مصرف شود و بودجه حوزه بهداشت و درمان و تقویت بنیه دفاعی کشور نیز به ترتیب ۶۴ و ۷۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نسبت به افزایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزد در لایحه بودجه ۹۸ با توجه به تورم لجام گسیخته ماه‌های اخیر انتقاداتی داشتند، اظهار داشت: دولت در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که ۱۴ میلیارد دلار را با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومان برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم بویژه اقشار ضعیف و متوسط در نظر گرفته است که این مهم می تواند تا حدودی به جبران فاصله دستمزدها و تورم کمک کند.

محمدی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه میهن اسلامی، اظهار داشت: باید توجه داشت که بودجه سال ۹۸ کشور با نگاه به شرایط موجود اقتصادی و تحریم‌ها لحاظ و تهیه شده است. محمدی، اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و در اختیار گذاشتن حذف سه دهک بالا و پردرآمد به استانداران را از نقاط قوت لایحه بودجه ۹۸ دانست و گفت: منابع حاصل از این اقدام صرف کمک به تولید و اشتغال می‌شود، صمن اینکه یارانه اقشار ضعیف و کم درآمد نه تنها کم نشده بلکه با ارایه بسته‌های حمایتی شاهد حمایت های بیشتری نیز از این قشر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: علاوه بر اعتبارات پیش‌بینی شده در حوزه اشتغال، در بودجه ۹۸ با اجازه مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی صرف حمایت از اشتغالزایی و تقویت این حوزه خواهد شد.

وی همچنین گفت: یکی از نقاط ضعف لایحه بودجه ۹۸ ثابت ماندن میزان وام ازدواج جوانان است که معتقدیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور این رقم باید افزایش یابد و پیگیر این موضوع در کمیسیون تلفیق هستیم.

کد خبر 428803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha