همشهری‌آنلاین: سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران، طلب شهرداری از دولت در بخش درآمدهای حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی را هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

نگين‌تاجي

به گزارش شهرنوشت، برآوردها نشان می‌دهد حداقل در پنج سال گذشته هیچ‌گاه سهم ۶۰ درصدی شهرداری از محل جریمه‌های رانندگی محقق نشده است. این را هم باید به لیست مطالبات شهرداری تهران از دولت اضافه کرد که سبب شده بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها با مشکلات مالی مواجه شوند. 

بر اساس قانون، ۶۰ درصد از کل مبلغ جرایم مربوط به شهرداری‌هاست و از کل این ۶۰ درصد، ۴۲ درصد از مبلغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری تهران است. سهمی که یا به صورت قطره‌چکانی پرداخت نمی‌شود یا اصلا به حساب شهرداری تهران واریز نمی‌شود.

اما حالا، زریر نگین تاجی با اشاره به سهم شهرداری از درآمدهای حاصل از جرایم راهنمایی و رانندگی بیان کرد: برآوردهای ما نشان می دهد از سال ۱۳۸۵ سهم شهرداری تهران هیچ گاه به طور کامل پرداخت نشده است.

او گفت: بر اساس بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور که البته تایید هم شده، دولت از محل درآمدهای جرایم راهنمایی و رانندگی چیزی در حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۶ به شهرداری تهران بدهکار است. البته بر اساس قانون بودجه امسال کل کشور که بحث تهاتر میان بدهی و طلب شهرداری و دولت به میان آمد، مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان طلب دولت از شهرداری تهاتر شود. با در نظر گرفتن این مصوبه، طلب شهرداری از دولت از محل جرایم راهنمایی و رانندگی به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

پیشتر شهرنوشت گزارش داده بود که، در سال ۱۳۹۵ درآمد راهنمایی و رانندگی از محل جریمه‌ها ۶۸۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان فقط ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شده است.

کد خبر 428290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha