همشهری‌آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: به اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی فارغ از گازسوز یا دیزلی بودن اجازه تردد در شهر را نمی‌دهیم و نتیجه این‌که در هر دوره سه ماهه، ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می شوند.

اتوبوس
پیمان سنندجی در گفت‌وگو با شهرنوشت با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کاهش از آبان ماه اظهار کرد: اتوبوس‌های بالای ۱۰ سال را فرسوده می‌دانیم و اصلاً نباید به آن معاینه فنی تعلق بگیرد، اما ما هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم تا اتوبوس‌ها را برای اخذ معاینه فنی تعمیر کنیم که البته با توجه به پایین بودن کرایه‌های بلیت به هیچ وجه این هزینه‌ها جبران نمی‌شود.

سنندجی افزود: بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت دارای معاینه فنی هستند و در نتیجه در هر دوره سه ماهه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این‌که اخذ معاینه فنی هزینه‌های فراوانی را تحمیل می‌کند، اضافه کرد: مدت زمان بازگشت این اتوبوس‌ها به چرخه حمل و نقل بستگی به نقص فنی اتوبوس دارد، تامین منابع مالی هم در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند، مثلاً سوزن انژکتور در گذشته ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشت که امروز باید ۲.۵ میلیون تومان برای آن بپردازیم. بسته به این موارد اتوبوس‌ها از ۵ روز تا سه ماه از چرخه خارج می‌شوند.

کد خبر 428190

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha